کد خبر 952810
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
مدیریت بحران

نمایندگان مجلس لایحه مدیریت بحران را به منظور تامین نظر شورای نگهبان در نشست علنی امروز پارلمان اصلاح کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی لایحه مدیریت بحران کشور اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

نمایندگان در این اصلاحیه مقرر کردند که جلسات شورای عالی مدیریت بحران به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده آن بر حسب ضرورت به پیشهاد رییس سازمان مدیریت بحران و تایید وزیر کشور تشکیل می شود، این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا اتخاذ می شود.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان همچنین تصویب کردند: دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران، مسوول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است، این مصوبات با تایید رییس جلسه و در غیاتب وی وزیر کشور لازم الاجراست.

نمایندگان همچنین مقرر کردند: ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان مدیریت بحران در سطوح استانی و شهرستانی زیر نظر استاندار و فرماندار، متناسب با حجم وظایف، گسترده جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان مدیریت بحران طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد.

نمایندگان همچنین تصویب کردند که با رعایت ضوابط شورای عالی معماری و شهرسازی، نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کند.

نمایندگان همچنین مقرر کردند: کارکنان مشمول این قانون در صورت آسیب یا فوت ناشی از انجام وظایف محموله به عنوان فداکار شناخته شده و مطابق قوانین دستگاه متبوع مورد قدردانی قرار می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس