کد خبر 952734
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
شورای شهر

حضور برادرزاده میرلوحی عضو شورای شهر تهران در شهرداری و شورایاری این روزها حسابی جنجالی شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که استفاده از رانت‌های دولتی در انتصاب اقوام مدیران و مسئولان از سوی جامعه امری غیرقابل قبول است، باز هم شاهد خبرهایی هستیم که نشان می‌دهد، استفاده از رانت در انتصابات فامیلی در بخش مدیریت دولتی، باز هم نقش پر رنگی دارد.

این در حالی است که در گفتار بسیاری از مسئولان و مدیران دولتی آن را امری ناپسند می‌دانند، اما در عمل باز هم شاهد این نوع انتصابات هستیم.

بیشتر بخوانید:

سرپرست برج میلاد استعفا کرد

آخرین اخبار منتشر شده از انتصابات فامیلی در مراکز دولتی، خبر انتصاب الهام میرلوحی، برادرزاده محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در سمت رئیس اداره پایش و جانشین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۳ تهران بود.

خبر انتصاب برادرزاده محمود میرلوحی در حالی در صدر اخبار قرار گرفت که او پیش‌تر در سمت دبیر شورایاری محله دروس مشغول به فعالیت بود.

حال اینجا در کنار این انتصاب فامیلی ۳ پرسش مطرح می‌شود:

آیا این انتصاب بر اساس ضابطه یا رابطه بوده است؟

آیا می‌شود یک شخص به‌طور همزمان دارای ۲ مسئولیت در شهرداری تهران باشد؟

در توضیح کوتاهی می‌توان گفت که اعضای شورای شهر تهران قانونی را تصویب کردند که هرگونه انتصابات اقوام اعضای شورای شهر باید به اطلاع هیئت رئیسه و سایر اعضای شورای شهر تهران برسد؛ و پرسش سوم اینکه آیا این انتصاب به آگاهی دیگر اعضای شورای شهر رسیده است یا خیر؟

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سه پرسش گفت: در پاسخ به این سوال که انتصاب برادرزاده من به طور همزمان در شورایاری و شهرداری تهران طبق قانون ممنوع است، می‌توان گفت که خیر، در حال حاضر ممنوع نیست و اعضای شورای شهر در حال بررسی تصویب قانون ممنوعیت انتصاب همزمان هستند و در حال حاضر هیچ ممنوعیتی برای انتصاب همزمان در شورایاری محله و شهرداری تهران وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح ممنوعیت انتصاب همزمان در دو سمت شهرداری و شورایاری، به زودی در شورا مطرح می‌شود و شورا پس از آن تصمیم می‌گیرد که انتصابات همزمان در شورایاری‌ها و شهرداری مناطق ممنوع باشد یا نباشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سمت گزارش شده برای ایشان به عنوان رئیس اداره پایش و جانشین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۳، یک پست تشریفاتی است.

میرلوحی ادامه داد: برادرزاده من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته معماری است و با صحبت‌هایی که با مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ داشتم، از او خواستم تا با توجه به مدرک ایشان پستی مرتبط با تحصیلات ایشان به او بدهد.

میرلوحی عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ضمن تشکر از حساسیت افکار عمومی نسبت به این انتصاب باید گفت که پیشنهاد من به برادرزاده‌ام این بود که با توجه به یک ماه زمان باقیمانده تا انتخابات شورایاری‌ها برای احترام به حساسیت شهروندان نسبت به این انتصاب، از شورایاری محله دروس استعفا دهد.

وی ادامه داد: به زودی انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود و ما قانون ممنوعیت شرکت همزمان کارمندان شهرداری در شورا را به این موضوع که کارمندان شهرداری نتوانند در انتخابات ۳۱ خرداد شورایاری‌ها نیز شرکت کنند، بسط داده‌ایم.

میرلوحی در پاسخ به این سوال که آیا این انتصاب به اطلاع دیگر اعضای شورای شهر تهران رسیده است یا خیر؟ گفت: در آخرین مصوبه درباره این موضوع مقرر شد انتصاب اقوام درجه یک مانند: پدر، مادر، خواهر و برادر به اطلاع سایر اعضای شورا برسد که در این خصوص باید گفت برادرزاده من جزء اقوام درجه یک بنده نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع از نظر من مشکلی وجود ندارد که این انتصاب به اعضای شورای شهر تهران برسد.

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر برخی بر ما فشار می‌آورند که چرا در قانون انتخاب شورایاری‌ها، شرکت کارمندان شهرداری برای عضویت در شورایاری‌ها منع شده است.

میرلوحی تصریح کرد: حال با توجه به حساسیت ایجاد شده باید بگویم که به احتمال زیاد برادرزاده‌ام از سمت شورایاری محله دروس استعفا می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    10 0
    مشخصا بر اساس ضابطه بوده . ضابطه : فقط فک و فامیل خودمون
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    4 0
    ای بابا سختنگیر دومیلیارد خرج کرده اومده شورا میخواد خرجش را در بیاره
  • DE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    4 0
    میرلوحی تصریح کرد: حال با توجه به حساسیت ایجاد شده باید بگویم که به احتمال زیاد برادرزاده‌ام از سمت شورایاری محله دروس استعفا می‌دهد. ----------------------- مشرق جان دستت درد نکنه که خبررسانی خوبی بود.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    یعنی همسر و فرزند جز اقوام درجه یک نمی باشد ؟؟جل الخالق !!
  • احمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    1 0
    2 میلیارد برای شواراهای درو دهاته برو بالای 2 تیلیارد
  • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    0 0
    البته این پست جزو پست مدیران ارشد محسوب نمی شود به نظرمن باید حساسیت باید به بحث دوشغله باشد مثلا علارغم ابلاغ بخشنامه ازسوی دکترشیخ معاون منابع انسانی ولیکن در شهرداری منطقه یک همچنان کارمندان دوشغله شهرداری وجوددارند وهمزمان هیئت علمی دانشگاه ازاد هستند چرا؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس