کد خبر 952181
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
رئیس کنگره از اظهارنظر درباره استیضاح ترامپ امتناع کرد

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات کنگره آمریکا در جمع خبرنگاران در ایرلند شمالی از دادن پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کنگره درصدد استیضاح «دونالد ترامپ» است، امتناع کرد.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که طبق قوانین این کشور در صورت بروز مشکل برای رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و نبودن آنها موقتاً مسئول سمت ریاست جمهوری خواهد بود، در جواب به سوالات خبرنگاران در خصوص احتمال استیضاح «دونالد ترامپ» به گفتن این جمله بسنده کرد: «از قانونی اساسی ایالات متحده آمریکا حفاظت خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید

تشکر عجیب ترامپ از رئیس کنگره آمریکا

«نانسی پلوسی» رئیس کنگره آمریکا به عنوان قدرتمندترین فرد منتخب دموکرات در سلسله مراتب سیاسی که امروز جمعه در ایرلند شمالی حضور دارد، با سوالات خبرنگاران درباره انتشار علنی گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و ادعای تبانی کارزار ترامپ با مسکو مواجه شد.

طبق گزارش رویترز، خبرنگاران با اشاره به مواضع برخی قانونگذاران دموکرات کنگره درباره لزوم استیضاح ترامپ، از پلوسی سوال کردند که آیا کنگره درصدد استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا است؟

پلوسی که رئیس مجلس نمایندگان و همچنین کنگره آمریکا است، از دادن پاسخ به سوالات خبرنگاران در «بلفاست» ایرلند شمالی درباره استیضاح ترامپ امتناع کرد و گفت که انتقاد کردن من از رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک سفر خارجی، کار درستی نیست.

وی گفت: «جدای از اینکه ما با چه موضوع و چالشی مواجه هستیم، کنگره ایالات متحده آمریکا به سوگند خود برای حفاظت از قانون اساسی ایالات متحده آمریکا احترام خواهد گذاشت».

رئیس کنگره آمریکا افزود: «قوه قانونگذاری در زمینه نظارت بر دموکراسی‌مان (در آمریکا) مسئولیت دارد و ما مسئولیت‌مان را ادا خواهیم کرد».

اظهارات پلوسی در حالی مطرح شده که گمانه‌زنی‌های برخی اعضای ارشد دموکرات درباره احتمال استیضاح ترامپ تشدید شده است.

بر همین اساس، «جرالد ندلر» رئیس کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گزارش بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا گفت که این گزارش، پایان کار نیست و تازه آغاز راه است.

۲۲ بهمن سال گذشته، «لس‌آنجلس‌تایمز» گزارش داده بود که کنگره در حال بررسی استیضاح ترامپ است و لااقل ۶ کمیته به تحقیق درباره زمینه‌های احتمالی برای استیضاح پرداخته‌اند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس