کد خبر 952119
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: به رئیس سازمان بازرسی مأموریت دادیم که آسیب‌شناسی این سیل را با جدیت دنبال کند و این کارشناسی دور از نظر مدیران نخواهد بود.

به گزارش ‌مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ‌شب گذشته در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان خوزستان با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات اقدامات خوبی در استان خوزستان انجام شده که باید از همه مسئولان و مردم تقدیر و تشکر کرد، اظهار داشت: پیگیر خواهیم بود که خسارات مردم تا جایی که امکان دارد و امکانات موجود است با سرعت جبران شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مسئله بازسازی و برگشت زندگی مردم به حالت عادی را مسئولان دنبال خواهند کرد و فکر می‌کنم در برخی نقاط وضعیت به‌گونه‌ای است که به‌زودی شرایط به حالت عادی برگردد.

‌‌رئیسی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که بعد از عبور از مسئله نجات و امداد و پس از عادی شدن وضعیت، در جلسه‌ای با حضور مدیران یک بازنگری به شرایطی که ایجاد شد و اقداماتی که باید می‌شد و اقداماتی که بعداً صورت گرفت، بشود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ دیدار حاج قاسم و حجت الاسلام رییسی

قاضی باید خودش را بدهکار هیچکس نبیند و وامدار هیچکس نداند/ هر قرارداد و ارتباطی که کرامت ما را مخدوش کند، مردود است

رفع انسداد صفحات اینستاگرام رهبر انقلاب، رئیسی و ولایتی +عکس

وی خاطرنشان کرد: این نگاه به این شرایط ما را برای مسایل آینده آماده می‌کند، در بحث پدافند غیرعامل در موضوع مدیریت برخورد با بحران‌ها این موضوع کاملاً برای مسئولان ذی‌ربط قابل بررسی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: سؤال این است که؛ اگر لایروبی‌ها انجام می‌شد این امکان وجود داشت که شدت حادثه را کاهش داد؟ آیا رسوب‌گیری به‌موجب قانون انجام شده است؟ این سؤالاتی است که قابل بررسی می‌باشد.

رئیسی افزود: لازم است دولت و مدیران محترم در وزارت نیرو و بخش‌های مختلف و دانشگاه‌ها از بعد علمی، آسیب‌شناسی را انجام دهند.

وی سرعت عمل برای انجام اقدامات را مورد توجه قرار داد و گفت: آسیب‌شناسی در این زمینه مهم است و باید همه را دغدغه‌مند کند و این حسی که الآن بین مسئولان وجود دارد باید در جهت رفع مشکلات ادامه پیدا کند تا وقتی که زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری از بروز حوادث پیدا شود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: البته کار‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده؛ اما این اقدامات کافی نبوده ‌و مسائلی مثل لایروبی بحث مهمی است و قانون نسبت به آن صراحت دارد که باید پیگیری شود.

رئیسی با ابراز اینکه "امیدوارم خداوند به همه مسئولان توفیق دهد که در خدمتگزاری به مردم با اخلاص برای رفع گرفتاری‌های آن‌ها اقدام کنند"، خاطرنشان کرد: بنای ما در دستگاه قضایی همکاری با دستگاه‌های اجرایی و دولت و مجلس در ضمن حفظ استقلال قضایی است.

وی تأکید کرد: در این قضیه سیل اخیر که در برخی استان‌ها رخ داد، به رئیس سازمان بازرسی مأموریت دادیم که آسیب‌شناسی علت سیل را با جدیت دنبال کند و این کارشناسی دور از نظر مدیران نخواهد بود.

رئیس قوه قضائیه راجع به کمک‌های مردمی صورت‌گرفته به سیل‌زدگان اظهار کرد: پیام جدی این کار و تلاش یک پیام برای همه مردم عزیز است که نشان دهد در سختی‌ها کنار هم هستیم و یک پیام هم برای دشمن دارد، به‌ویژه ‌در این روز‌ها که سپاه پاسداران را به‌عنوان تروریست اعلام کرده‌اند؛ در حالی که همه معتقدند در همین سیل اخیر، سپاه خط مقدم خدمتگزاری به مردم بوده است. این همدلی پیامی که به دشمن می‌دهد این است که در همه سختی‌ها با هم هستیم و با همه شرایط و نگاه‌ها در دشواری‌ها اجازه نخواهیم داد کشورمان دچار مشکل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدبهرامى بلوچ AE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    2 3
    هرگاه به خارج متكى شديم شكست خورديم خودمان توانايى ساخت وحتى صادرات مهندسى ساخت راهم داريم باهمت رئيس محترم قضايى ودولت باهمدلى مردم وهمه مسئولين محترم تمامى تخيريب هاى سيل را ازنو ميسازيم وخيلى بهترازگذشته خواهدبودمناطق سيلزده
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    2 0
    6 سال است 80 هزار پروژه عمرانی معلق است دولت اگر کارامد بود زیر ساخت های کشور محکم ,,اشتغال آباد و اقتصاد و رفاه و مسکن احیا میشد دولتمردان را باید در این خصوص پاسخگو نمود ...
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    2 0
    آقای رئیسی بایدنظارت همگانی مردمی رانیز درموردکل شبکه قوه قضاییه بااستفاده ازافرادصبور وباروابط عمومی بالا ودرعین حال دانا وآگاه به امورتقویت نمایندوبه نظرات وگزارشات مردمی توجه بیشتری نموده وازکنترل نامحسوس کارکنان وقضات نیزغافل نمانند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس