کد خبر 952079
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
فولاد مبارکه

با اینکه مروری بر نامگذاریهای مختلف چندسال اخیر نشان از استراتژی نظام در بخشهای مختلف تولید و اقتصاد داشت اما نبود مدیران عمل گرا در این زمینه آسیب های زیادی را وارد کرد .

با شروع سال جدید که از طرف رهبر انقلاب رونق تولید نامگذاری شده سازمانها و ارگانهای مختلف باید فاصله تا چشم انداز ۲۰ ساله را کمتر کنند تا با رسیدن به این سند مهم گام مؤثری در جهت توسعه ی آبادانی کشور بردارند. در این بین درک مفهوم درست این محور که با مدیریت و پرورش نیروهای متخصص امکان پذیر است موضوع را از قالب یک شعار خارج کرده و به آن به چشم یک استراتژی می نگرد. البته هیچگاه برای انجام کار درست دیر نیست اما اگر شرکت ها و ارگانهای بزرگی که از قضا ید طولایی در اقتصاد و تولید دارند تا امروز از داشتن برنامه ی چندساله محروم بودند باید گفت که شانس کمی برای قرار گرفتن در این چهارچوب خواهند داشت. به عبارت دیگر در این فضا باید جا را برای کسانی باز دید که از چندسال پیش تاکنون دورخیز مناسبی برای بازار سرمایه و تنوع محصولات داشتند و امروز خواهند توانست با این کاروان همراه شوند.

متأسفانه در یک دهه ی گذشته که شروع برخی تحولات مهم در وضعیت اقتصادی کشور بود اجرای برخی برنامه های آزمون و خطا شده و نتیجه نداده همچنان در دستور کار بسیاری از سازمانها و شرکتهای تولیدی قرار داشت و از این جهت خروجی آن هرگز در اقتصاد کشور ملاحظه نشد. با اینکه مروری بر نامگذاریهای مختلف چندسال اخیر نشان از استراتژی نظام در بخشهای مختلف تولید و اقتصاد داشت اما نبود مدیران عمل گرا در این زمینه آسیب های زیادی را وارد کرد و طبیعتاً برخی از عقب ماندگیهای امروز ناشی از پیاده کردن همین مشی مدیریتی است. البته چهارچوب بسیاری از ادارات و نهادهای دولتی که می توانستند با ایجاد ساختار آموزشی مناسب بستری امن برای آینده ی کشور فراهم کنند توانایی لازم برای این مهم را نداشت اما این چیزی از مسئولیت یک سازمان و شرکت برای نیل به اهداف مهم کم نمی کند. شناسایی نکردن بازار هدف جدید، نداشتن ساختار اداری منسجم و نداشتن درک درست از موج جدید اقتصاد همگی از مواردی بودند که تنها نیروی کار را با فرسایش روبرو می کردند و نتیجه ی بسیار ناامید کننده ای داشتند. اگر وجود برخی از شرکتهایی که امروز در کشور دارای بازوی قوی تولید هستند نبود باید به یک پایان ناامید کننده ی خیلی زود می اندیشیدیم اما خوشبختانه اینطور نیست و باید گفت وجود یک پتانسیل قوی، بسیار در کشور محسوس است و بنیه ی شرکتهایی مانند فولاد مبارکه ما را به آینده بسیار خوشبین نگه می دارد.

پیام فولاد مبارکه کاملاً روشن و قابل درک برای همگان خواهد بود و آن حرکت به سمت آینده بدون هراس از موانع احتمالی است که این موضوع در دیداری که در نخستین روزهای کاری بین حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نمایندۀ ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعۀ شهر اصفهان و حجت الاسلام موسوی امام جمعه مبارکه شکل گرفت به وضوح مشخص بود. دستاوردهای فولاد مبارکه برای کشور از چشم کسی پنهان نیست و باید گفت انجام خدمات مفید فولاد در حوزه های مختلف توجه خیلی ها را به آن جلب کرده و موجب تحسین است. امام جمعه مبارکه رویکرد و عملکرد فولاد مبارکه در مسئولیت های اجتماعی را ارزشمند دانست و گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکتی باثبات در تولید و سودآوری در حوزۀ مسئولیت های اجتماعی نیز به خوبی ایفای نقش کرده و علی رغم وجود همۀ مشکلات، هنگام حوادث طبیعی ازجمله زلزله کرمانشاه و جاری شدن سیل در برخی استان های کشور نیز به موقع به یاری مردم آسیب دیده شتافته است. چنین نگاهی به موقعیت فولاد مطمئناً بار مسئولیت بیشتری را به آن اضافه می کند اما باورهای فولاد مبارکه نشان داده که نقشه ی درستی برای آینده دارد و آمادگی لازم برای اجرای نقش های بیشتر در جامعه را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس