واعظی نمایه

رئیس دفتر رئیس جمهور از سفر حسن روحانی به استان های خوزستان و لرستان برای بررسی مشکلات سیل اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت وزیران گفت: کمک به سیل زدگان موضوع اولویت‌دار هیأت دولت بود. وزیر کشور گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در همه استان‌ها به ویژه استان‌های لرستان و خوزستان ارائه داد.

واعظی گفت: تصمیمات بسیار خوبی برای شهرها و روستاهای سیل زده اتخاذ شد. در مصوبه قبلی هیأت دولت رقمی برای پرداخت به برخی از بخش‌ها از جمله صنعت، مزارع تعیین شده بود که نیاز به افزایش داشت، لذا این رقم‌ها را افزایش دادیم.

بیشتر بخوانید:

بنزین تا یک ماه آینده دو نرخی می‌شود

وی اظهار داشت: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ارزیابی خسارات و بررسی میزان اعتباراتی که دولت خود می‌تواند اختصاص دهد، آقای جهانگیری این موضوع را مورد بررسی قرار داد و گزارشی به دولت داده شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: رئیس‌جمهور دستور داد هر چه سریع‌تر فکری به حال مردمی که از سیل آسیب دیده‌اند و خانه و کسب و کار خود را از دست داده‌اند، کنید. رئیس‌جمهور انشاالله به استان‌های لرستان و خوزستان سفر خواهند کرد و از نزدیک با مسئولان، مشکلات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

واعظی با اشاره به بررسی افزایش حقوق‌ها در هیئت دولت گفت: در راستای افزایش حقوق، باید آئین‌نامه اجرایی مصوب دولت تدوین شود؛ این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا حقوق بازنشستگان و کارمندان افزایش یابد. امیدواریم بر اساس نیاز مردم و توان دولت، هم به سیل‌زدگان کمک کنیم و هم مشکلات معیشتی حقوق‌بگیران را تا حدی حل کنیم.

واعظی با تأکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق سوخت، اظهار داشت: ۴ سال است که قیمت سوخت افزایش نیافته است. استفاده از بنزین بسیار افزایش یافته است و بیش از ۹۰ میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می‌شود که رقم بالایی است. باید مصرف بنزین مدیریت شود.

وی افزود: این بحث هنوز نهایی نشده است اما در ستاد اقتصادی دولت و جلسه اخیر سران قوا بحث‌ها در این رابطه شروع شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به جمع بندی برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در شورای اقتصادی دولت که حضور داشتم آنجا بحث شد، دو تا سه طرح مطرح شد اما هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته است. مقرر شد اعضای محترم شورا و دیگران روی این موضوع فکر کنند.

وی یادآور شد: رقم سه هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه پیش بینی شده است که به افراد نیازمند در سیل داده شود. با آقای همتی صحبت شد تا به بانک‌ها اجازه دهد که وارد موضوع شوند. بعد از جمع بندی که آقای جهانگیری انجام دادند، به محض اینکه بتوانیم از صندوق توسعه برداشت داشته باشیم سرعت پرداخت خسارت افزایش خواهد یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که حذف چهار صفر از پول ملی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این موضوعی نیست که الان تصمیم گرفته باشیم در بسیاری از کشورها چنین تصمیماتی اتخاذ می‌شود و باید این طرح به صورت دقیق بررسی شود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده و باید در هیئت دولت اجرا شود. تاکنون هیچکدام از این مراحل طی نشده است.

وی در خصوص علل لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی دبیر جلسه می‌بیند که برخی از اعضا حضور دارند و برخی حضور ندارند تصمیم می‌گیرد. به عنوان مثال همیشه چهارشنبه عصر جلسه شورای اطلاع رسانی برگزار می‌شود اما دیروز دبیر جلسه اعلام کرد که این تعداد از اعضای شورا در مأموریت هستند بنابراین جلسه لغو شد.

واعظی افزود: در مورد جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر اعلام کرد که تعدادی از اعضا نمی‌توانند در جلسه حضور یابند بنابراین جلسه لغو شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات مجلس یادآور شد: قطعاً تصمیمی که اتخاذ می‌شود به دلیل اینکه مجلس هم باید در جریان تصمیم دولت در مورد بنزین باشد، روز یکشنبه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حضور دارند، این موضوع مطرح شد. مطمئن باشید هیچ تصمیمی که مغایر با قانون باشد، اتخاذ نمی‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهارات اخیر سعید قاسمی اظهار داشت: اینکه یک فردی کلیپی پر کند و حرفی بزند قابل استناد نیست. این حرف‌ها صحت ندارد. هلال احمر علیه این فرد شکایت کرده و اظهارات دیگر این فرد درست نیست. این فرد در مقطع خاص که آمریکا علیه سپاه فعالیت می‌کند، پاس گل دادن به آمریکا و دشمنان است.

واعظی خاطرنشان کرد: چه لزومی دارد چیزی که واقعیت نداشته و به هیچ وجه درست نیست بیان شود. فقط دشمنان که سپاه را نشانه گرفته اند از این اظهارات سوءاستفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 3
    افرین
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    3 0
    همون توتهران بمونه سنگین تره.این سفرهای استانی که انجام میده هیچ نفعی برای مردم نداره
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    2 0
    انقد میدونه هر وقت وضیعت اروم میشه میره از ترسش
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    0 0
    انشاالله هر چه زودتر ايشان بروند....
  • سید IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    0 0
    خب بره قشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس