کد خبر 951725
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

به گزارش مشرق، یک فعال رسانه‌ای درباره حضورش در منطقه سیل زده اهواز در اینستاگرام نوشت: سنگربندی در مقابل آب. این عکس حال غریبی دارد. حال خط مقدم پس از درگیری. حال یک میدان نبرد سخت، وقتی جنگ مغلوبه شده و دو طرف عقب کشیده‌اند برای بازیابی قوا و تخلیهٔ زخمی‌ها. آن هنگام که موج بعدی حمله در راه است و همه منتظر رویارویی دوباره.

حس چهرهٔ خسته اما پیروز آن آدم‌ها را می‌توان از همین فاصلهٔ دور، از همین بالا حس کرد. روی انگشتان خاکی و دست‌های پینه‌بسته از ساییده شدن روی دسته بیل و گرمای بازوان رمق کشیده‌شان دست کشید.

سیل عقب نکشیده، ولی متوقف شده. و این طعم پیروزی می‌دهد برای آن‌هایی که جلوی رسیدن سیلاب و طغیان رودخانه را به خانه‌هایشان گرفته‌اند. شهر حمیدیه این روزها به نماد مقاومت مردم تبدیل شده است.

مردمی که انگار مقاومت بخشی از وجود تاریخی آن‌هاست. گاهی در برابر حملهٔ قوای متجاوز و گاهی دیگر در برابر سیل ویرانگر. شهری که دستور تخلیهٔ دولتی را کنار گذاشت و ایستادن را انتخاب کرد. ایستاد و دیگران را به ایستادگی فراخواند. نیروهای مردمی و جهادی و بسیجی از همه جای ایران آمدند تا حمیدیه زیر آب نرود و نرفت. خاک روی خاک ریختند و گونی روی گونی گذاشتند. هرگاه آب شاخ و شانه کشید کم نیاوردند و سیلبند هم بالاتر آمد.


ادامهٔ این قصه هر چه می‌خواهد باشد؛ مهم استقامتی است که بار دیگر با ارادهٔ مردم ثبت شد. مردم یک ایران یک خوزستان

عکس را دوست خوبم کامیار خطیبی گرفته است.
همسفر خوبی که عکاس کاربلدی هم هست و در سیل خوزستان زحمت زیادی کشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    5 1
    مدیریت بحران توی ایران از صفر هم پایین تره.یعنی واقعا نمیشد از این همه اختراعاتی که توی زمینه سبل بندها شده ما هم بهره ایی ببریم؟؟حتما باید عین دویست سال پیش خاک بکنیم تو گونی بزاریم جلو اب؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 6
    حالا هم برویم به صید ملخ و صادر کنیم به عربستان!
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      2 0
      اگه بتونیم با یک روشی همشون را جمع کنیم و بکنیم تو گونی میشه امسال دان طیور وارد نکرد ....تو سالن مرغداری ملخ ول کرد .....وقتی جوجه ها دنبالشون میکنن چه سیرکی بشه .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس