***

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) در سومین دیدار خود با سران منطقه پس از تروریستی اعلام شدن سنتکام در ایران، با شاه سعودی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام امروز دوشنبه در کاخ الیمامه در ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) با اعلام این خبر افزود که در این دیدار، روابط دوجانبه آمریکا و عربستان و آخرین تحولات منطقه بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

اقدام آمریکا درباره «سپاه» خودزنی بود

نامه هشدار آمیز ظریف به دبیر کل سازمان ملل

در این دیدار همچنین «عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور، «ابراهیم بن عبدالعزیز العساف» وزیر خارجه و «خالد بن عبدالرحمن العیسی» وزیر مشاور و رئیس دیوان پادشاهی عربستان سعودی حضور داشتند.

همچنین «کریستوفر هنزیل» کاردار سفارت آمریکا در عربستان سعودی، ژنرال «هاگلر» وابسته نظامی سفرت و تعدادی از مسئولان آمریکایی حضور داشتند.

ژنرال مکنزی روز یکشنبه (دیروز) نیز در سفری به دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد. پس از آنکه آمریکا در ۱۹ فروردین، سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داد، متقابلاً ایران نیز نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) را تروریستی اعلام کرد.

هفته پیش نیز ژنرال مکنزی فرمانده گروه تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» در بغداد با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    9 13
    داره از ترس میمیره!
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    هول کرده .داره از ترس میمیره.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    حتما چراغ خاموش رفته
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    2 0
    نظامیان امریکایی مثل سگ میترسند.
  • SE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    2 0
    به قول ظریف تروریستها دور هم جم هستند
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    2 0
    امریکاییان ترورریست خودشون جرات ورود به خلیج همیشه فارس ندارند با تمام هم پیمانانش میخواد وارد خلیج همیشه فارس بشه ! جرات ندارند. همشون هم جرات چنین غلطی ندارند بکنند. مگر نتانیابو وال سقوط و این کشورهای ریزه خوار کی هستند ؟ مگر تمام نیروهایشون توهم زده که از خود بیخود باشند و بی اختیار وارد این دام شوند. در حالت عادی جرات ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس