رئیس هیأت مدیره خانه سینما

رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره عیدی ۱میلیارد تومانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: ۷۹۴میلیون تومان به ۲۸صنف داده شده و ۲۰۶میلیون هم به سینماگران از کار افتاده یا خانواده سینماگران فقید اهداشده است.

به گزارش مشرق، با گذشت سه هفته از آغاز سال جدید، سرنوشت عیدی وزارت ارشاد به خانه سینما برای توزیع میان صنوف همچنان مورد بحث محافل سینمایی و رسانه‌هاست.

در همین راستا، روز شنبه ۲۴ فروردین، گزارشی در اخبار شبانگاهی پخش شد:

دانلود

این گزارش با واکنش همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما مواجه شده و آن را «غیرواقعی» و «غیرحرفه‌ای» دانسته است.

اسعدیان درباره عیدی یک میلیارد تومانی دریافت شده از وزارت ارشاد و شیوه توزیع آن در آستانه نوروز ۹۸ به روابط عمومی خانه سینما گفته است: از مبلغ دریافت شده، ۷۹۴ میلیون تومان در قالب کارت‌های هدیه ۲۰۰ هزارتومانی، به ۲۸ صنف از صنوف سینمای داده شد تا به اعضای کم‌کار و نیازمندشان اهدا کنند.

او ادامه داده: الباقی مبلغ (۲۰۶ ملیلون تومان) تماماً به سینماگران از کارافتاده و فاقد درآمدی که مستقیماً تحت پوشش حمایتی خانه سینما قرار دارند و یا فوت کرده و خانواده‌هایشان از مستمری‌بگیران خانه سینما هستند، تعلق گرفت؛ که فهرست اسامی کامل آنان در اسناد این خانه موجود است. امیدواریم رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران متوقع نباشد که خانه سینما با انتشار اسامی این افراد آبرومند از خانواده سینما، حرمت و کرامت آنان را بخاطر دریافت یک عیدی کوچک، مورد خدشه قرار دهد.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما این گزارش را تلاشی در تشویش اذهان عمومی نسبت به سینمای ایران قلمداد کرده و گفته است: حق شکایت از سازمان صدا و سیما به مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌دانیم… به رسانه ملی نیز توصیه می‌کنیم دلش را به آتش تنوری که برای سوزاندن این و آن روشن کرده و می‌کند، نسپارد.

اسعدیان اخیراً کارگردانی سریال ۵۰ قسمتی «لحظه گرگ و میش» را بر عهده داشته که چندی پیش از شبکه سوم سیما پخش شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس