طرابلس (6).jpg

درگیری‌های سنگین میان نیروهای ژنرال حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در حومه شهر طرابلس همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، حومه شهر طرابلس، پایتخت لیبی برای دوازدهمین روز متوالی شاهد درگیری میان نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر (دولت موسوم به طبرق مستقر در شرق لیبی) و نیروهای دولت وفاق ملی (دولت به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل در غرب لیبی) است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ژنرال حفتر در حومه غربی شهر طرابلس همچنان دست برتر را دارند و میدان ۲۷ در سیطره آنان است و ضد حملات نیروهای دولت وفاق ملی را برای بازپس گیری این منطقه دفع کرده‌اند.

در حومه جنوب غرب شهر طرابلس نیز منطقه «العزیزیه» میان طرفین درگیر دست به دست می‌شود و نیروهای دولت وفاق ملی در این بخش برتری میدانی دارند اما نیروهای ژنرال حفتر تاکنون در این محور مقاومت کرده‌اند.

اگرچه نیروهای حفتر در منطقه العزیزیه تا حدودی با مشکل روبه رو شده‌اند اما بخش‌های وسیعی از مناطق «الطویشیه، السوانی، التوغار، کوبری الزهراء و…» را در حومه جنوب غرب شهر طرابلس به تصرف درآورده‌اند.

از حومه جنوبی شهر طرابلس خبر می‌رسد، پادگان نظامی «الیرموک» میان نیروهای ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی دست به دست می‌شود و درگیری‌های سنگین در حومه فرودگاه بین المللی در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از ادامه درگیری‌ها در محور جنوب شرق خبر داد و اعلام کرد: نیروهای دولت وفاق ملی در جریان درگیری‌ها در جنوب منطقه «عین زاره» توانستند تعدادی از خودروهای نظامی متعلق به نیروهای ژنرال حفتر را به غنیمت بگیرند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای حفتر از طریق زندان عین زاره و گردان ۴۲ درصدد هستند منطقه «عین زاره» را به تصرف درآورند، گفت: تحولات میدانی در این محور تغییر خاصی نکرده و طرفین مواضع خود را در جریان درگیری‌ها حفظ کرده‌اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ژنرال حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی با حملات موشکی و خمپاره‌ای نیز مواضع یکدیگر را در مناطق مختلف حومه شهر طرابلس از جمله «عین زاره، صلاح الدین، وادی الربیع و …» هدف قرار می‌دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از شهروندان و نیروهای طرفین در جریان این حملات کشته و زخمی شده‌اند و خسارت‌های سنگین به زیر ساخت‌ها و مناطق مسکونی وارد آمده است.

گروه مسلح موسوم به «بنیان مرصوص» که همپیمان نیروهای دولت وفاق ملی به شمار می آیند ۸ کامیون بزرگ حامل تجهیزات نظامی، سوخت و… را در شرق شهر «سرت» مصادره و به کنترل درآورند.
 

این کامیون‌ها برای نیروهای گروه «الکرامه» وابسته به ژنرال حفتر در حال انتقال تجهیزات نظامی و سوخت بودند که شناسایی و متوقف شدند؛ ۱۲ تن از نیروهای وابسته به حفتر در جریان این عملیات به اسارت درآمدند.

با تشدید درگیری‌ها در حومه پایتخت لیبی، شماری از ساکنان شهر طرابلس در اعتراض به حمایت دولت فرانسه از ژنرال حفتر به خیابان‌ها آمدند و پرچم این کشور را به آتش کشیدند و با شعارهای «نه به استعمار فرانسه» دولت مکرون را محکوم کردند؛ «نه به حکومت نظامیان و جنگ را متوقف کنید» نیز شعارهای دیگر معترضان بود.

به گزارش مشرق، از شمال استان «نالوت» در شمال غرب لیبی خبر می‌رسد، نیروهای وابسته به ژنرال حفتر موفق شدند مواضع خود را در منطقه «مازن» هم مرز با تونس به طور کامل تثبیت کنند.

ژنرال حفتر و نیروهایش با چراغ سبز دولت‌های غربی و پشتیبانی گسترده رژیم‌های عربستان، امارات و مصر در تلاش هستند شهر طرابلس را از کنترل نیروهای دولت وفاق ملی (تحت حمایت دولت‌های ترکیه و قطر) خارج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جنبش سبز DE ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    6 6
    خخخخخ
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    18 11
    همین ها چند سال قبل با پرچم فرانسه می رقصید بروی عکس پاره پاره غذافی
    • یوسف اکبری از همدان IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      6 21
      درگیری ها در خاورمیانه ریشه در تضاد های درونی (چه تصنعی وچه واقعی ) بین این جوامع قرار دارد . هنوز هم در خاورمیانه مردم بر سر حقوق اولیه خود مبارزه می کنند شما فراموش نکنید اروپای قرن شانزدهم بین چند امپراطوری تقسیم شده بود(عثمانی ، مقدس روم،روسیه،فرانسه ،بریتانیاو اسپانیا)ولی اکنون این چند امپراطوری به بیش از 30کشور تقسیم شده
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    7 8
    ایران باید چند ماه پیش به دولت وفاق ملی کمک می کرد و امارات و عربستان را در الجزایر و لیبی و سودان شکست می داد
  • DE ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    12 9
    آخر عاقبت مردم فریب خورده همینه . قذافی بدبخت صد دفعه هزار دفعه هشدار داد ولی کسی گوش نکرد . حالا حقشونه بزار بکشن . نوش جان گوارای وجود .
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    14 16
    درود بر قذافي شهيد رادمدي از تبار دليران مردانه زيست مردانه مرد
  • LB ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    10 5
    خلیفه کفتر مهره آمریکا است و داره به اسلامگرایان حمله میکنه. جالبه که آمریکا برای بقای داعشی ها و افراطی ها، به حفتر فشار آورده تا حمله نکنه
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    10 0
    هر طرف پیروز شن هیچ سودی برای ایران ندهر یکی دنبال رو سعودی یکی اروپا ولی یه کشور واحد بشه بهتر از اینکه تیکه پاره باشه
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    0 0
    درود بر خفتر.همه اخوانی رو از طرابلس بیرون خواهد ریخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس