هور العظیم

با وقوع سیل گسترده در کشور و در شرایطی که بسیاری از نیروهای جهادی و امدادی در حال کمک به مردم سیل‌زده بودند، عده انگشت‌شماری از افراد هم سیل اخبار نادرست و شایعات بحران‌ساز را ترویج می‌کردند.

سرویس سیاست مشرق - در بحران اخیر سیل در کشور، متاسفانه بار دیگر برخی هم‌وطنان (البته شاید از سر دلسوزی اما به علت بی‌اطلاعی از واقعیات و قضاوت‌های عجولانه) آب به آسیاب دشمن ریختند. این موضوع تلخ در وقوع حوادث طبیعی اخیر در کشور تکرار شده است.

بیشتر بخوانید

ارتباط نفت، تالاب هورالعظیم و سیلاب اخیر

سیلاب سکوهای نفتی هورالعظیم را هم گرفت +فیلم

هدایت آب کرخه به هورالعظیم توسط سپاه

مثلاً در زلزله کرمانشاه هم در حالی که نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، جهادگران و مردم دوشادوش یکدیگر در حال کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، آواربرداری و بعدها ساخت مسکن برای مردم زلزله‌زده بودند و وقایع بزرگی خلق کردند، برخی افراد موسوم به سلبریتی همچون هنرپیشه‌ها در کنار عده‌ای از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون، همپای ضدانقلاب شدند و اخبار کذب علیه سپاه منتشر می‌کردند. این در حالی است که بیشترین خدمت را در مناطق زلزله‌زده، سپاه انجام داد.

در بحران اخیر سیل در کشور هم جریان ضدانقلاب به دنبال بهره‌برداری مدنظر خود بود و این بار پیاده‌نظام جریان رسانه‌ای ضدانقلاب، مسئولان جمهوری اسلامی را متهم کردند که برای آسیب ندیدن تاسیسات نفتی، جریان سیلاب در خوزستان را عامدانه به سمت شهرها و روستاها هدایت کرده‌اند.

آنها مدعی شدند که مسئولان استان خوزستان با همراهی وزارت نفت، خانه و جان مردم خوزستان را قربانی چاه‌های نفت کرده است. این ادعا از آنجا نشات می‌گرفت که در خوزستان، چند میدان نفتی در تالاب بزرگ هورالعظیم قرار دارند. در حاشیه این تالاب هم شهرهایی دشت آزادگان، هویزه و سوسنگرد قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید

لازم به ذکر است که تالاب هورالعظیم بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است و فقط در بخش‌هایی از آن، میادین نفتی قرار دارند. طبیعی است هورالعظیم با این وسعت بزرگ، یک دشت هموار و با ارتفاع یکسان نیست، بلکه در نقاط مختلف آن پستی و بلندی‌های زیادی وجود دارد؛ بنابراین طبیعی بود که با ورود آب به این دشت با وسعت بیش از ۱۰۰ هزار هکتار، همه جای آن به طور یکسان زیر آب نرود و قطعاً در جاهایی که ارتفاع بیشتری دارد، آب نمی‌ماند و به سمت مناطق پایین‌تر حرکت می‌کند.

این دروغ بزرگ متاسفانه از سوی برخی افراد با داعیه عدالت‌خواهی نیز تکرار شد و موجب بدبینی مردم مصیبت‌زده خوزستان شد. از آنجا که مردم خوزستان در مناطق سیل‌زده امکان رفت و آمد و مشاهده واقعیات را نداشتند، این شایعه و خبر کذب، به سرعت فراگیر شد و طبیعتاً سبب بدبینی برخی به دولت و وزارت نفت شد.

متاسفانه شاهد بودیم که این دست افراد مدعی شعار عدالت‌خواهی در این ماجرا، حضور پررنگی داشتند و با انتشار فیلم و عکس در فضای مجازی، ادعای ضدانقلاب درباره جلوگیری دولت از ورود آب به تاسیسات نفتی را تکرار کردند.

عده‌ای از افراد از سر دلسوزی یا خیانت، با تصویربرداری از بخش‌های خشک هورالعظیم و انتشار آن در فضای مجازی، اینطور القا می‌کردند که مسئولان استانی و وزارت نفت دروغ می‌گویند و آب را به تاسیسات نفتی هدایت نکرده‌اند. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود و در فیلم‌های زیر، دغل‌بازی این دوستان نادان، آشکار شد.

حتی پس از انتشار فیلم‌های مستند درباره ورود آب به هورالعظیم و تاسیسات نفتی، داعیه‌داران عدالت‌خواهی عقب ننشستند و ادعاهای جدیدی مطرح کردند مبنی بر اینکه مقدار آب ورودی به هورالعظیم و تاسیسات نفتی بسیار اندک است به طوری که عمق آب به نیم متر هم نمی‌رسد.

این ادعاها هم متاسفانه دروغ بود که در فیلم مستند زیر مشخص است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در این رابطه گفت که شایعه هدایت جریان سیلاب در خوزستان به سوی مناطق مسکونی و خشکی تالاب هورالعظیم برای در امان ماندن تاسیسات نفتی، عملیات روانی دشمن بوده و در بازدید میدانی سران عرب خوزستان از هور، این توطئه خنثی شد.

به طور خلاصه می‌توان گفت که این داعیه‌داران عدالت‌خواهی با زاویه بسته دوربین خود سعی می‌کنند به مخاطب اخبار جعلی القا کنند و وحدت ملی ایجاد شده ناشی از سیل را تبدیل به تفرقه کنند. با رواج این شایعات دروغین، کار به جایی رسید که برای اثبات ورود آب به میادین نفتی، سردار نقدی تعدادی از بزرگان و شیوخ عرب خوزستان را به بازدید هوایی از هورالعظیم برد تا التهابات بخوابد.

سردار نقدی درباره شایعه خشکی تالاب هورالعظیم بیان کرد: دشمن از شرایط موجود در خوزستان به دنبال بهره‌برداری و دستیابی به اهداف مورد نظر خود است و به تازگی شایعاتی را مبنی بر خشک بودن بخشی از تالاب هورالعظیم برای حفظ تاسیسات نفتی مطرح کرده که برخی از اهالی مناطق سیل‌زده خوزستان را آزرده کرده است.

وی افزود: آنها شایعه کرده‌اند که برای آسیب نرسیدن به تاسیسات نفتی اجازه ورود آب به تالاب هورالعظیم داده نشده و این امر حاشیه‌هایی را به همراه داشته که برای برقراری آرامش در مناطق سیل‌زده به همراه تعدادی از بزرگان و شیوخ عرب خوزستان از این تالاب بازدید هوایی به عمل آمد و آنها پرآبی تالاب را مشاهده کردند و قرار شد آن را به اهالی مناطق اعلام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: این شایعه به شدت مردم مناطق سیل‌زده از جمله ملاشیه و عین ۲ اهواز را ناراحت کرده بود که با توجه به مشاهدات سران عشایر از تاسیسات نفتی و تالاب این توطئه دشمن خنثی شد. وی بیان کرد: آب وارد تالاب هورالعظیم شده و تنها بخشی از تالاب که سطح آن نسبت به سایر بخش‌ها بالاتر است آبگیری نشده است.

سردار سرتیپ نقدی گفت: مردم مناطق سیل‌زده خوزستان از خدمات سپاه در راستای خدمت‌رسانی رضایت کامل داشتند اما خدمت به مردم از رسالت‌های اصلی سپاه بوده و نیروهای بسیجی و سپاهی بدون هیچ چشمداشتی در راه خدمت به مردم شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

وی افزود: سپاه با تمام ظرفیت‌های خود در عرصه‌های مختلف در کنار مردم بوده و هرزمان در هر استانی که مردم نیازمند کمک باشند حضوری پررنگ خواهد داشت. سرتیپ نقدی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی اعتماد بالایی به مردم خوزستان و به‌ویژه قوم عرب داشته و در تمامی مشکلات در کنار آنها حضور دارد.

نکته پایانی اینکه با توجه به بحران‌خیز بودن ایران از لحاظ سوانح طبیعی، ضروری است دستورالعملی محکم و عملیاتی درباره چگونگی ورود افراد به مناطق بحران‌زده و تهیه خبر، عکس و فیلم تصویب شود تا از این پس هر کس به خود اجازه ندهد در شرایطی که بخشی از مردم درگیر یک سانحه طبیعی مثل سیل و زلزله هستند و نیروهای امدادی و مردمی هم در حال کمک به بحران‌زدگان هستند، عده‌ای نادر از افراد که شهوت دیده شدن و خاص بودن دارند، با کمترین اطلاعات فنی، جغرافیایی و مدیریتی اقدام به تهیه فیلم، عکس و خبرهای نادرست و ترویج آن در فضای مجازی کنند و التهابات بیجا ایجاد کنند.

خوشبختانه در سیل اخیر شاهد هستیم که قوه قضائیه و نیروی انتظامی به طور جدی با برخی افراد که شایعات دروغین درباره سیل منتشر می‌کردند، برخورد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    مرگ بر دشمنان اسلام.درود خدا بر سپاه پاسداران.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      خواهشا با این افرادی که دست در دست دشمن گذاشتند برخورد شدید شود ...و با کسانی که اقدام به کشف حجاب می کنند برخورد شدید تر شود
    • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      210 0
      فضول ملتی تو..
  • حسین IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    عدالت طلبی کور؟؟؟! خود گویی و خود خندی و خود مرد هنرمندی عدالت طلبی باشه، میخواد کور یا ... باشه
    • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      حس عدالت طلبی که به نفع دشمن باشد قطعا به نفع عدالت نیست.
    • سعید ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      4 153
      حسین آقا ظاهراً شما تعریف درستی از مفهوم درست عدالت طلبی ندارید، عدالت طلبی که در خدمت اهداف دشمنجامعه اسلامی باشد و دروغ ضد انقلاب را بازنشر کند ، نه تنها عدالت طلبی نیست، بلکه کاملاً بر ضد اهداف عدالت طلبی از دیدگاه تشیع است.
  • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    لعن الله علي قوم الظالمين
  • LB ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    اینا معلوم نیست مزدورن یا بازی خوردن یا فقط به خاطر لایک و فالور و شهرت دارن تیشه به ریشه اعتماد مردم به نظام می زنند. هر چی هست خدا ازشون نگذره. جالبه کسانی ازشون حمایت می کنند که اصولا میگن آخوندا در مملکت نباید مسئولیت به دست بگیرند و دخالت کنند. اما اون بابا چون علیه نظام داره اقدام میکنه ازش حمایتم می کنند حتی اگر در جایی که اطلاع و خبری نداره بیاد نظر بده
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    34 6
    هر جور حساب می کنم مشکل کشور برنامه نود نیست. این مشکل رو برای از یاد رفتن مشکلات دیگر تو بوغ کردند. همون دولتی ها. به جای رفع مشکل مردم، مساله سازی برای مردم می کنند تا به جای روحانی، فروغی جواب بده! شاید مساله اصلی پولدارها و کاسبان تحریم نود باشه! نه ما مردم با این قیمت موبایل و گوشت و ماشین و اجاره و... . خود مشرق تو این یه ماه تو موضع انفعال افتاده و هیچ انتقادی از گرونی داره؟!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    چندتا از این سلبریتی های کور و احمق و خائن را اعدام کنند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    خاک بر سر نظام که برای حقانیت خود دست به سوی سران عرب خوزستان دراز کرده است.تف به شرفتون شما مملکت و کشور را نابود کردید. چیزی که خنده داره تا 30 سال پیش اصلا همچین روستاهای و زمینهای کشاورزی که امروز عربها در سرتاسر خوزستان به اشغال خود در آورده اند وجود خارجی نداشته است.در همه جاده های استراتژیک خوزستان عربها در حاشیه این جاده ها دست به ساخت خانه و تشکیل روستا زدند و همه زمینها اطراف ر اشغال خود در آورده اند . مشرق خدا لعنتتون کنه انشاالله. عربیزه کردن خوزستان سالهاست آغاز شده و مسئولین کشورهم در حال باج دادن
    • هادی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      47 9
      نژاد پرستی از لحن نوشتاریت میباره.چه خبرتتتووننههه؟تو پشیزی بیش نیستی به لطف خداوند.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      54 85
      خفه شو احمق جان خدا تو رو لعنت کنه که این قدر عرب عجم نکنی
    • اهوازی GB ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      15 67
      اگر خاموش بمانی بهتر از این است که ذرت بلغور کنی !!!! مثل اینه که بگی کردها زمینهای کردستان رو اشغال کرده اند !!! اینکه میگن نژادپرستها همیشه احمق هستند وحرفهای بی ربط میزنند کاملا درسته
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      33 72
      خدا شفات بده
    • ... KW ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      تو هی عرب عرب میکنی برو ببین وقتی پدرت مادرت ازدواج کردن خطبه عقد با چی زبانی گفتن احمق نادون بعد همه ما مسلمانیم واز یک خاک میخوای قبول کنی یا نکنی جل الخالق
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      4 8
      خاک بر سر خودت حیوان
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      15 8
      یه سری به جای جواب دادن به این نظر فقط فحش مینویسن معلومه حرفش بی راه نبوده که انقد ناراحت شدن
    • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      8 8
      متاسفم واسه تویی که تاریخ بلد نیستی و زر الکی میزنی برو تاریخ بخون تا شهرهایی مثل المحمره - الخفاجیه - الاحواز - الفلاحیه - البستین و... رو بشناسی و نگی تا 30 سال پیش نبودن اصلا به فرض صحت زر مفت تو ما همه هموطن هستیم و این صحبت ها چیزی رو درست نمیکنه مگه اینکه قصد تخریب داری عرب و عجم همه با هم برادریم و به امید حق تو قطره فاضلابی هستی در دریای دوستی ملت ایران
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      5 6
      ببین تو اصلا میدانی خوزستان کجاست ؟ به این استاد خنگتان بگو اول با نقشه ایران توجیهتان کند بعد بیا برای گرفتن درجه و پایان کلاس درسیت پروژه اجرا کن ....البته اگر از فسیلهای البانی مریم نیم وجبی نباشی ....
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      38 10
      نژاد پرستی رو شما قوم ثمود وعاد میکنین که به غیر از خود میگین عجم .
    • احمد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      2 4
      خطاب به 18:27، انتظار داری به یک شخص نزادپرست که فحاشی هم می کند چگونه پاسخ دهند؟!!!!! واقعاً با این اظهارنظرت مرزهای استدلال را جابجا کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ناجی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      3 4
      بدبخت بیجاره .ایران یعنی یک کشور.عرب وعجم .لر.کرد نداره.همه باهم هستند وهمه ایرانی وتحت رهبری مقام عظماو رهبری امام خامنه ای هستیم. .تاکوربشی که نمیتونی ببینی .عرب یعنی افتخار.خیلی واست متاسفم
    • احمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      8 0
      علی جان نام هایی هم مثل کوت عبدالله - شط العرب - عبادان - معشور -السوس و ... رو هم اضافه کن
    • ------ GB ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      0 0
      قبل از اینکه تو و اجداد تو برای کار بیایند اهواز، این مردم شریف در همینجا ساکن بوده اند و اثری از شما نبود . ضمنا با فرزندان سامی و بابلی کلکل نکن اهواز یک سرزمین عیلامی و بابلی است و مربوط به تمدن عیلام و بابل
  • ناشناس IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    همه چیز این مملکت از سپاه است اگر زمان جنگ سپاه فداکاری وایثار گری نمی کرد الان به صدام میگفتید عمو صدام واگر سپاه جلو داعش ایستادگی نکرده بود باید به داعش میگفتی دایی.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    6 22
    خوبه تاریخ فیلم ها رو هم بگید. این عدالت خواهان کور خیلی هم از کارهای سپاه و نیروهای جهادی فیلم گذاشتن و تشکر کردن. خیلی وقیحین انصافا
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      19 5
      بیشتر توهین کردن
  • سعید IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    9 37
    آیا سپاه توطئه تفرقه قومیتی تو آذربایجان رو که توسط یه باشگاه تهرانی وایادیشون تو فدراسیون در جریانه هم می بینه
  • اریایی NL ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    46 33
    تو گور پدرت مشرق نیوز...
    • رامین ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      2 13
      جناب مثلاً آریایی ، انگار با انتشار حقیقت ماجرا بدجود سوختی، باید بیشتر بسوزی، این تازه اولشه.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    44 9
    تا تلگرام هست شايعه فراکني و تخريب شخصيت ها اشفته کردن بازار دلار و سکه و ....خلاصه همه چيز بر عليه نظام در تلگرام توليد و ذهن يک عده را مسموم ميکند!!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    24 2
    مردم تقصیر ندارن مقصر صدا و سیما است که نمیتونه یه برنامه زنده از مناطق پخش کنه
  • مجتبي IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    7 10
    سلام بد نيست به گزارشي كه خبرگزاري تسنيم تهيه كرده بود هم اشاره ميكرديد.شايد اونم از ايادي استكبار باشه!
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    ریشه جنایت علیه سپاه را از بالاتر باید دید از روزی که گفتند ما دوتا ارتش نمی خواهیم و دولت تفنگ داریم و من سرهنگ نیستم و انفجار خط اهن فقط اب را جابجا کرده و سپاه موشک پرانی کرده وو........لعنه الله علیهم
    • ناشناس IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      93 2
      مگه غیر این
  • DE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    سرکوب و بستن دهانها و انکار واقعیات ، همیشه و همه جا !
    • DE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      حالا دهنت باز باشه چی میخوای بگی ؟ حرف شماها همون حرف سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل و امریکاست . از خودتون که چیزی ندارید و فقط تکرار مکررات .
    • احسان ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      131 9
      جناب 15:37، نکنه واقعیت همان چیزی است که امثال شما می گویید؟!!!!! شماها اگر اهل بیان واقعیت بودید، حداقل از دلایل محکمه پسند و فیلم های واقعی استفاده می کردید، نه گرفتن فیلم با زاویه بسته دوربین، دست امثال شما مدتهاست که رو شده، شماها به دنبال حقیقت نیستید، بلکه به دنبال انکار واقعیت های اثبات شده با طرح ادعاهای مضحکی نظیر سرکوب و... هستید.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    3 10
    صدرالساداتی ها باید دستگیر بشوند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    4 6
    وهابیت واقعا داره اونجا کار میکنه و روی تفکر جوانان عرب میخواد نفوذ پیدا کنه ولی تعجب من اینجاست که درصد قابل توجه ای از عربهای اینجا ریشه یمنی دارن و یمنی ها عرب های شمال رو اصلا عرب نمیدونند اون ها رو عرب شده می گن (میتونید تحقیق کنید) و الان کشور سعودی داره هم ریشه های اونها رو میکشه ولی اینها طرفدار سعودی ها هستند نیرو های امنیتی باید مبلغان مذهبی شون و راههای انتقال پول به خوزستان رو برسی کنن (عده ای در برابر پول تغییر مذهب دادن ) و این افراد رو حذف فیزیکی کنن(مثلا تبعید به کشور دیگه سلب تابعیت از اون اشخاص و خانواده هاشون اکه برائت نجویند یا ... ) وگرنه این موضوع هیچ وقت تموم نمیشه .
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    102 2
    هدف نهایی صهیونیستها و عربستان و امریکا ایجاد اغتشاش و تجزیه ایران است . یادمون باید باشه و این کلمه " تجزیه " رو بیشتر بکار بگیریم ما با تجزیه طلبان درگیریم .
  • مسعود IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    8 6
    آقایون من آبادانیم و اینجا 27 ساله زندگی میمکنم. چه توی مردسه و دبیرستان و. . هرررگز مردن اینجا عرب و عجم نمیکنن باهم... همه رفیق ودوستن.. همه باهم عاشق نظام و حکومتن.. درسته کم و کاستی هایی بعد از جنگ گریبان خوزستانو گرفت ولی هیچ ربطی به عربو عجم نداره... مسؤلین بی کفایت باعث ایجاد این تفرقه ها شده... چون که علنا گاهی شنیده میشه عرب عجم میکنن مسئولین... ولی مردم این مسائل براشون حل شدست و اصلا کاری به اونها ندارن
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      0 0
      اصن آبادان یه چیز دیگس
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    0 4
    حبرگزاری تسنیم هم چنین گزارشی تولید وپخش کرد
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    4 5
    مشرق درود بر تو و کارکنان این صفحه رسانه ای که به همه ابعاد خبری میپردازی . متاسفانه کلیپهای متعددی از رفتار زشت وبی ادبانه با مسئولین و و حتی افراد درجه دار شد که بسیار ناراحت کننده بود در حالی که جان بسیاری از اینان را همین افراد مردمی ونظامی نجات دادن .
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    5 3
    خاک بر سر منافقین بیچاره هنوز نمیداند بیشتر مردم خوزستان عرب زبان ایرانی هستند بیسواد منافقین زمان جنگ تمام عملیاتها را لو میدادید نمونه کانال کمیل اینها بهایی امریکای اسرائیلی‌ هستند همه جا هستند ایران وطن منافقین نیست
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    10 89
    دولت دروغگو اگر ساعت 12 ظهر زیر افتاب باشم بگه الان روزه قطعا شک میکنم که کاسه ای زیر نیم کاسه هست
  • اهوازی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    9 15
    همه ی ما انسان هستیم چرا نژادپرستانه حرف میزنی آخرین نژادپرست هیتلربود ک رفت یه باربیاروستاهای عرب نشین بببن چطور پذیرایی میشی
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 4
    اگر همینقدر تلاشو درمورد اختلاسها داشتند و مجازات مسوولین متخلف ایران گلستان بود.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    2 7
    قوه قضائیه برای همیشه باید با این پشه های مالا ریا برخورد قاطع کند
  • علی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    8 137
    دروغ؟؟؟!! بنازم به قدرت نفت نفت که حتی مشرق را هم کور میکنه اگه دروغ بود پس چرا از 5 شنبه جاده شطعلی را با بیل شکافتند با حضور وزیر. در ضمن گزارشگر همکار خودتون از خبرگزاری فارس بود. فیلمش هست. یعنی میشه شما ندیده باشین؟
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    221 8
    ننگ بر دشمنان ایران آریایی ...ننگ بر اجنبی پرست هرکه باشد
  • ابن الرضا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    2 5
    از ستاد بازسازی خواستاریم که اولا درکنارترمیم روستاها مراکز دام را نیز ترمیم کنند تا مردم به دامداری رغبت نشان دهند.به جای وام نقدی به مردم گوسفند اصلاح نژاد شده وارد وآن را بیمه کرده ونیز پلاک الکترونیکی زده وبه مردم تحویل دهند ودرقبال بازرسی مرتب برای وجوددام انحام گیرد.خصوصوا کمیته امداد ودیگر نهادها بر وام های اعطائی برای تولید نظارت کنند تا این وامها سراز جاهای دیگر درنیاورد.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    1 98
    بعداز مرگ داعش ظاهرا" به نظر می رسد وقت مرگ ومبارزه قاطع وشناسائی این خائن های ناجوانمرد فرا رسیده باشد
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    113 2
    مشرق همین پانعربیسم و پانترکیسم که به جان ایرانیت و اریایی ها انداخته اید ...تان را به باد خواهد داد..
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    1 162
    فدای سپاه وهوشیاری سپاه.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 100
    مشرق فقط بنازم تورو که رسانه واقعی هستی . واین گزارش تاییدی بر وطن پرست بودنت هست . هرچند منتقد شما هم هستم ولی از رسانه های انگشت شمار واقعی در ایران هستی
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    61 0
    گزارشی که دروغ در اون موج میزند...
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    اولین بار که نمایندکان مجلس و خبرگزاری فارس و تسنیم گفتند که بعد عدالتخواه ها
  • ---- GB ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    وزیر نفت با یک نمایش و پرگردن 2 یا 3 مخزن از 300 مخزن دکل های نفتی، وانمود کرد که تمام مخازن پر از آب شده اند. ولی واقعیت چیز دیگری است . اگر راست می گوید چرا به خبرنگاران اجازه ورود به منطقه را نمی دهند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس