کد خبر 950686
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
لودریان

در حالی که اخیراً آقای روحانی با رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنی داشت، وزیر خارجه آن کشور گفت ما قبل از آمریکا، سپاه پاسداران ایران را تحریم کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ژان ایو لودریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه اروپا پیشتر، افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران را به دلیل اعمال تروریستی تحریم کرده است.


وی افزود: این سازمان و همچنین افراد و نهادهای وابسته به آن از سال ۲۰۱۰ به دلیل حمایت‌هایشان از برنامه موشک‌های بالستیک ایران به وسیله اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گوشی خدمتتان از جناب دزد بپرسید

لودریان: درباره ایران به توافق نرسیدیم


لودریان همچنین گفت: تا وقتی که ایران به تعهداتش در قالب برجام عمل می‌کند به این توافق پایبند هستیم.


متهم کردن سپاه به تروریسم در حالی است که رژیم فرانسه بالغ بر ۳۰ سال است سران گروهک تروریستی منافقین را پناه داده و این گروه جنایتکار هر سال چند نوبت در فرانسه نشست و میتینگ برگزار می‌کنند.


در همین حال کاخ الیزه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل مکرون در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایران، خواستار آزادی نسرین ستوده] از عناصر همکار با محافل ضد انقلاب خارجی [شده است.


طبق بیانیه الیزه، مکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نسبت به وضعیت نسرین ستوده وکیل زندانی در ایران ابراز نگرانی کرده و بار دیگر خواستار آزادی او شد.


شورای شهر پاریس پیش از این رأی به اعطای تابعیت فرانسه به نسرین ستوده داده بود.


فرانسه پیشتر نیز اقداماتی در حمایت از ستوده انجام داده است. ماه گذشته نماینده فرانسه در کمیسیون مقام زن، از وی به عنوان فعال حقوق زنان نام برد و از او حمایت کرد.


نماینده فرانسه در کمیسیون مقام زن اظهار کرد: ما از تمام فعالان شجاع حقوق زنان حمایت می‌کنیم به خصوص آنها که زندگیشان در معرض خطر قرار گرفته است.


این نماینده فرانسه که نامش اعلام نشد گفت: نمونه این زنان، نسرین ستوده است که اکنون در کشورش زندانی است. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم ستوده را به عنوان مشاور برابری جنسیتی منصوب کرد و این در حالی است که زنان در فرانسه مورد اجحاف گسترده قرار دارند. مکرون هم چندی پیش نامه‌ای مبنی بر عضویت ستوده در کمیته مشورتی برابری جنسیتی «گروه ۷» که فرانسه در سال ۲۰۱۹ ریاست آن را به عهده دارد، به همسر وی ارائه کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • US ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    79 6
    چرا سفارت این یه مشت بچه سوسول فرانسوی که وقتی آلمان بهشون حمله کرد سه سوته پرچم سفید رو بالا بردن تسلیم شدن رو نمی بندید؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      0 2
      به افول و نابودی غرب وحشی و استکبار جهانی نزدیک شده ایم! ان شاءالله
    • ایرانی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      1 2
      سام هنوز خون های آلوده اون خوک های فرانسوی رو یادمون نرفته... اینا ذاتا تروریستن...
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    12 6
    بی ترکیب برو خیابان های پاریس را جمع کن!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      1 14
      زنده باد فرانسه.اونا بلد نیستن تو این کار شما خبره اید
  • محمـّ؁د IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    14 5
    شما به زنان و مردان فرانسه حمله و اونها رو کور نکنید، بقیه پیشکش! گستاخی مقامات آمریکایی و اروپایی دقیقا بخاطر انفعال، ضعف و ترس روحانی و دولتش هست
  • CN ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    3 10
    فعلا از فرق سر تا نوک شصت پاتون وابسته و محتاج به تولیدات غربی هستید، پس هرچه میگن را بشنوید، بسوزید و بسازید و حرص بخورید تا جونتون درآد.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    5 1
    وقتی ما از کشورهای که حامی تروریست های منافق و...هستند به دادگاههای جهان شکایت نمی کنیم انها مدعی هم میشوند
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      0 0
      آخه کدوم دادگاه عزیز. مثلا لاهه؟؟ دستورش رو امریکا حسابم نکرد
  • ناشناس آذری IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    12 0
    حالا همین فرانسوی ها به محض اینکه تحریمها کنار گذاشته بشوند اولین میهمانان صنایع خودروسازان ایران هستند. رد رشوه هایی را که فرانسوی ها در خودروسازی های ایران هزینه کرده و می کنند رو لطفاً دنبال و پیگیری کنند.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    6 3
    4 تا حلزون خور شپشو برای ما آدم شده اند.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    4 3
    فرانسه وکل اروپا وامریکا وعربها و..... عالت دست پانزده میلیون صهیونیزم اسراییلی هستند که نوش جانشون فقط ایرانه که مقدر شده انشالله فاتحه صهیونرو بخونه باسپاه وارتش و مبارزین تحت حمایتش خدایا شکرت
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    7 0
    در خباثت فرانسوی همین بس که خودرو سازهای عوضی داخلی فقط با انها کار می کنند،از خون الوده ،کمک تجهزاتی به صدام،جا دادن به منافقان،پای ثابت تمام ارای ضد ایران و...
  • AE ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    6 5
    اونوقت رو حانی بره با مکرون تروریست تماس بگیره .درباره سپاه مقتدر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس