کد خبر 950591
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
جلیقه زردها در فرانسه

این تجمعات در حالی صورت می‌گیرد که دولت فرانسه طی هفته‌های گذشته با اعمال قوانین سخت ازجمله قانون ضد خرابکاری و ممنوعیت استفاده از پوشش صورت فشارها را افزایش داده تا اعتراضات را خاموش کند.

به گزارش مشرق، معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه موسوم به جنبش 'جلیقه زردها' امروز (شنبه) در حالی برای بیست و دومین بار به خیابان‌ها آمدندکه درکنار هشدارهای دولت به ممنوعیت تجمعات دربرخی مناطق پاریس، تجمع اصلی آنها درشهر'تولوز'صورت می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های محلی فرانسه از جمله فرانسه اینفو تی وی، امروز تجمع کنندگان در شهرهای پاریس، مارسی، بوردو، دیون، تولوز، استراسبورگ، نانت، گرنوبل و لیل همانند شنبه‌های گذشته در خیابان‌ها حضور یافته و اعتراض خود را نسبت به برنامه‌های اقتصادی دولت اعلام کردند.


بنابرگزارش های اولیه، قرار است تجمع اصلی امروز در شهر تولوز در جنوب غرب فرانسه انجام شود و برای ساعت ۱۲ به وقت محلی (۱۵:۳۰ به وقت تهران) برنامه ریزی شده است.


این تجمعات در حالی صورت می‌گیرد که دولت فرانسه طی هفته‌های گذشته با اعمال قوانین سخت ازجمله قانون ضد خرابکاری و ممنوعیت استفاده از پوشش صورت فشارها را افزایش داده تا اعتراضات را خاموش کند.

بیشتر بخوانید

تظاهرات جلیقه‌زردها در شهرهای مختلف فرانسه

پلیس در پاریس به مردم یورش بُرد


به نوشته این رسانه‌ها، براساس قانون «ضد خرابکاری» دولت مکرون که به تصویب مجالس ملی و سنای فرانسه رسیده است، معترضانی که از منع حضور در تجمعات سرپیچی کنند، با مجازات ۶ ماه زندان و پرداخت ۷۵۰۰ تا ۱۵ هزار یورو جریمه نقدی مواجه می‌شوند.


تجمع امروز جلیقه زردها به نوعی آماده شدن برای تجمع بزرگ در ۳۱ فروردین ماه جاری است. این تجمع به دنبال پایان یافتن زمان'گفت و گوی ملی' بین دولت مکرون و معترضان و عدم دستیابی به توافق برگزار خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری 'فرانس اینفو تی وی'، درتولوز بیش از ۸۰۰ پلیس وژاندارم در خیابان‌ها مستقر شده‌اند و میدان'کاپیتول'تولوز به روی معترضان بسته شده است.


در جریان اعتراض‌های جلیقه زردها تاکنون ۱۱ نفر کشته و دستکم ۲ هزار تظاهرکننده و یک هزار نیروی پلیس زخمی و۹ هزار نفر بازداشت شده‌اند.


اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه که از لباس زرد افراد در کنار جاده‌ها گرفته شده است، زمانی آغاز شد که دولت مکرون بیست و سه هفته پیش پیشنهاد افزایش مالیات سوخت را ارائه کرد. این اقدام دولت با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد به صورتی که دولت مجبور به تعویق شش ماهه این پیشنهاد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    دمشون گرم
  • DE ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    صدای شکستن استخوان های لیبرالیسم به گوش میرسد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس