کد خبر 950533
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
مرتضی سرهنگی

سرهنگی گفت: همانطور که جنگ تحمیلی کودکی بسیاری از مردم کشور ما را گرفت، نگذاریم سیل کودکی فرزندان مان را از ما بگیرد و با مشارکت در این پویش به امداد فرهنگی این عزیزان کمک کنیم.

به گزارش مشرق، «بهار مهربانی» عنوان پویشی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل کتاب و اسباب‌بازی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده، راه‌اندازی شده است. اقدامی که در جهت امداد رسانی فرهنگی به سیل‌زدگان و به خصوص تأمین نیازهای روحی و روانی کودکان و نوجوانان آسیب دیده از سیل راه‌اندازی شده است.

مرتضی سرهنگی با تقدیر از اقدام نهاد در امداد رسانی فرهنگی به مردم سیل زده کشور گفت: ارائه خدمات فرهنگی و ارسال اسباب بازی و کتاب، درد کودکان و مردم سیل زده که دچار آلام روحی هستند را تسکین می‌دهد. این اقدامات می‌تواند دنیای آنها را تغییر دهد و آنها را برای مدتی به دنیای دیگری ببرد و از شرایط سختی که دچار آن شده‌اند جدا کند.

وی افزود: قطعاً دیر یا زود خانه و زندگی هموطنان سیل‌زده دوباره شکل خواهد گرفت که البته امیدواریم این اتفاق در اولین فرصت رخ دهد، اما آلام روحی این حادثه ممکن است تا همیشه در دل و جان این عزیزان و به خصوص کودکان و نوجوانان برجا بماند. در روند امداد رسانی پس از امدادهای اولیه، دیوارها ساخته می‌شوند، لوله‌کشی‌ها انجام می‌شود، برق‌کشی، رنگ و سایر نیازهای اولیه تأمین می‌شوند، اما لطمه روحی که این کودکان خورده‌اند تنها با این اقدامات قابل جبران نیست.

سرهنگی تأکید کرد: همانطور که جنگ تحمیلی کودکی بسیاری از مردم کشور ما را گرفت، نگذاریم سیل کودکی فرزندان مان را از ما بگیرد؛ از این جهت از همه مردم عزیز کشور مان دعوت می‌کنم با مشارکت در پویش «بهار مهربانی» به امدادرسانی فرهنگی و تأمین نیازهای روحی و روانی کودکان آسیب‌دیده کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس