آیت الله سید محمد حیدری

امام جمعه بغداد با بیان اینکه ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، تاکید کرد که این حماقت آمریکایی‌ها باعث افزایش محبوبیت و اعتبار مردمی سپاه پاسداران شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حیدری امام جمعه شهر بغداد دیروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن ایام سالروز انتفاضه شعبانیه مردم عراق تاکید کرد که برخی اخبار و اطلاعات وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان سعودی به آمریکا فشار وارد می‌کرد تا رژیم صدام حسین بتواند سرکوب انتفاضه شعبانیه را به شدیدترین نحو دنبال کند و همین موضوع باعث شد آمریکا برای از بین بردن و سرکوب شرکت کنندگان در انتفاضه مردمی شعبانیه از رژیم صدام حسین حمایت کند.

وی اقدام آمریکا مبنی بر گروه تروریستی شمردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را اقدامی بسیار عجیب ارزیابی و تاکید کرد که سپاه پاسداران بخشی از دولت ایران است و این موضوع بی‌سابقه بوده است. ایشان همچنین این اقدام را هدیه‌ای از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

امام جمعه بغداد تاکید کرد که این حماقت می‌تواند درگیری‌هایی را در منطقه ایجاد کند. همه می‌دانند که حفاظت از خلیج فارس بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آمریکایی‌ها نیز در خلیج فارس حضور دارند. به این ترتیب ممکن است درگیری‌هایی در منطقه به وجود آید. این در حالی است که آمریکایی‌ها قدرت مبارزه و درگیری را ندارند. طرح و برنامه آنها نیز عقب‌نشینی از منطقه است، همانطور که از افغانستان نیز عقب‌نشینی کردند.

ایشان با بیان اینکه ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، تاکید کرد که این حماقت آمریکایی‌ها باعث افزایش محبوبیت و اعتبار مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل ایران شده است. همه گروه‌های سیاسی در این راستا مواضع خود را در حمایت و پشتیبانی از سپاه پاسداران اتخاذ کرده اند و این اقدام همبستگی با سپاه پاسداران را بیشتر از قبل کرده است. این در حالی است که قدرت و همبستگی محور مقاومت نیز بعد از این مواضع تقویت خواهد شد.

در همین راستا برخی هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) نیز کمک‌هایی را به علت حوادث سیل اخیر به جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده‌اند. ایران نیز در طول سالهای گذشته در جنگ ضد داعش در کنار ملت و دولت عراق ایستادگی کرد و عراق با کمک‌های ایران موفق به سرکوب و ریشه‌کن کردن داعش در این کشور شد.

در همین رابطه تحرکات قابل توجهی در برخی استان‌های عراق برای جمع آوری کمک‌های مالی جهت ارسال به ایران و جبران خسارت‌های آسیب دیدگان سیل صورت گرفته است که ملت عراق این اقدامات را نشان دهنده قدردانی خود از ایران به علت کمک به دولت این کشور برای مبارزه با داعش ارزیابی می‌کنند.

برخی از محموله‌های کمک‌های مالی ملت عراق تاکنون برای جبران خسارت‌های آسیب دیدگان سیل اخیر ارسال شده است.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

عکس / ورود کاروان امدادی «نجباء» به ایران

فیلم / ورود کاروان کمک‌های جنبش نجباء عراق

ورود نیروهای جنبش النجباء به ایران برای کمک به سیل‌زدگان

نُجَباء: شانه‌به‌شانه برادرانمان در سپاه می‌ایستیم

کمک‌های عراقی‌های مقیم ایران به سیل زدگان +عکس

هشتگ زنی سلبریتی‌ها و کمک مردم عراق به سیل‌زدگان +فیلم

فیلم / برپایی موکب اهل بصره در خوزستان برای طبخ غذا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    20 54
    حماقت آمریکایی‌ها باعث افزایش محبوبیت و اعتبار مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل ایران شده
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    8 15
    تحرکات قابل توجهی در برخی استان‌های عراق برای جمع آوری کمک‌های مالی جهت ارسال به ایران و جبران خسارت‌های آسیب دیدگان سیل صورت گرفته است
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    8 7
    مگر محموله‌های کمک‌های مالی ملت عراق به آسیب دیدگان سیل اخیر ارسال شده؟
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      5 6
      بله همون انتهای خبر لینک هاش موجوده
    • حامد NL ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      2 7
      بله
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    13 42
    واقعا؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    3 12
    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 26
    سپاه نزد مردم ایران محبوب قلب هاست.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 12
    ترامپ احمق شمازه یک آمریکا برای ایران در همه زمینه فرصت است باید از این فرصت به بهترثن شکل استفاده کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس