کد خبر 950454
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
افتتاح کتابفروشی اسم در خیابان ولیعصر تهران

فرقی هم نداشت که نویسنده باشند یا ناشر یا کتابفروش یا علاقه‌مند به کتاب یا بعضی‌ها هم مثل من، روزنامه‌نگار و خبرنگار فرهنگی. فصل مشترک همه آنهایی که جمع شده بودند «کتاب» و افتتاح یک «کتابفروشی» بود.

به گزارش مشرق، محمدصادق علیزاده، دبیر فرهنگ و هنر روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت:

بعد از پیغام و پسغام‌های متعدد، هفته گذشته بود که کارت دعوت دوستان خوش ذوق هم رسید. دعوت‌مان کرده بودند به دورهمی اهالی فرهنگ و ادبیات و در ضمن این دورهمی می‌خواستند کتابفروشی‌شان را هم افتتاح کنند.

عکس های بیشتر را اینجا ببینید:

عکس / دورهمی اهالی قلم و نشر در یک کتابفروشی

تولد یک کتابفروشی در گوشه‌ای دنج

بله صحبت از دوستان خوش ذوق نشر اسم و کتابفروشی جدیدشان است که روز پنجشنبه در تهران افتتاح کردند. حالا اگر حمل بر ریا نکنید من هم به عنوان یک عنصر (وشاید هم ترکیب) فرهنگی رفتم به نشانی بر و بچه‌های «اسم»: ولیعصر، نرسیده به پل همت، کتابفروشی اسم! پا که گذاشتم داخل انگار که لانه زنبور فرهنگی‌ها و ادبیاتی‌هاست.

فرقی هم نداشت که نویسنده باشند یا ناشر یا کتابفروش یا علاقه‌مند به کتاب یا بعضی‌ها هم مثل من، روزنامه‌نگار و خبرنگار فرهنگی. فصل مشترک همه آنهایی که جمع شده بودند «کتاب» و افتتاح یک «کتابفروشی» بود. چیزی که شاید برای خیلی‌هایی که از مقابل کتابفروشی می‌گذشتند هم عجیب می‌نمود اگر به آنها گفته می‌شد این جماعت که اتفاقاً بعضی‌هایشان هم خانوادگی آمده‌اند و دارند آب آلبالو و آب پرتقال‌شان را می‌خورند و با دیگری مشغول گفت‌وگویند نه برای افتتاح یک پروژه دولتی که برای بریدن روبان افتتاحیه یک کتابفروشی دور هم جمع شده‌اند.

سعید مکرمی که بعد از تجربه موفق راه‌اندازی و اداره ترنجستان سروش به عنوان یکی از کتابفروشی‌های برند راسته انقلاب تهران، نشر اسم را هم با تیم موفق و جوان‌شان بالا آورده و ثبت کرده بود حالا یک قدم مهم دیگر فرهنگی را برداشته تا نشان دهد که مرد کارهای سخت است. چرا می‌گوییم مرد کارهای سخت؟!

در نظر بگیرید در شرایط فعلی اقتصادی کشور که چرخ خیلی از کاسبی‌ها پردرآمد هم نمی‌چرخد، مکرمی و تیمش جمع شده و دل به دریا زده و یک کتابفروشی راه‌اندازی کرده‌اند؛ شغلی که در شرایط عادی بازار هم حاشیه سود چندانی ندارد. حالا چشم‌هایتان را ببندید و یک دودو تا چهار تا بکنید تا مشخص شود سعید آقای مکرمی با چه جراتی دل به چنین کاری زده است. ما که رفتیم و شربت‌مان را خوردیم و عکس یادگاری‌مان را گرفتیم و کتاب‌مان را هم خریدیم. برای آقاسعید و تیمش هم آرزوی یک دخل پربرکت داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس