کد خبر 950249
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
مدیریت بحران

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تشکیل جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی و فعال شدن سامانه بارشی در طی روزهای آتی همراه با وزش باد شدید و‌ احتمال جاری شدن سیل، تمهیدات فوق‌العاده ای توسط ستاد مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ستاد مدیریت بحران اداره کل با توجه به اخطارهای هواشناسی، ضمن اعلام آمادگی به کلیه آحاد سازمانی در جهت حفظ آمادگی لازم برای پاسخگویی بموقع در برابر هر شرایط بحرانی و خاص، تدابیر و‌ تمهیدات پیشگیرانه لازم را به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد، رگبار، رعد و برق و جاری شدن سیل و یا آب گرفتگی اتخاذ کرده است.

بهروز آقایی تمهیدات و اقدامات انجام شده از جمله استقرار ایمن تجهیزات استراتژیک خشکی شامل جرثقیل های ساحلی و محوطه ای، مکنده های غلات موجود در اسکله ها، تنظیم زاویه و‌ بستن بوم جرثقیل ها برای جلوگیری از خسارت ناشی از باد شدید و انجام سایر اقدامات لازم را مطابق چک لیست ایمنی اینگونه تجهیزات عنوان نمود.

بیشتر بخوانید:

تداوم روند افزایش دما و دبی‌ آب تا ۲ روز آینده/ هشدار آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها

هشدار بارش باران های سیل‌ آسا در ۱۴ استان

وی در بررسی مسیر و هدایت آبهای سطحی و روان آب ها به دریا و جلوگیری از جاری شدن سیلاب در محوطه های کانتینری و‌ انتقال بخشی از کالاهای تخلیه شده در محوطه های روباز بندر را از دیگر تمهیدات اداره کل بنادر و دریانوردی برای کاهش خسارت احتمالی به کالاها در شرایط جوی نامساعد اعلام کرد.

آقایی افزود: تدابیر و الزامات ایمنی در خصوص کشتی های وارده به لنگرگاه اندیشیده شده است تا عملیات پهلودهی و تخلیه ایمن پنج فروند کشتی حامل کالای اساسی و نفتی در بندر شهید بهشتی که اخیرا وارده بندر شده اند بدون اختلال و در کوتاهترین زمان ممکن و در شرایط ایمن صورت پذیرد.

شایان ذکر است، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی بویژه در شرایط طوفان و بارندگی، در روزهای نخست سال طی بازدید مدیر کل بنادر و دریانوردی و اعضای ستاد بحران اداره کل از بنادر صیادی و چندمنظوره در نوار ساحلی شرق و غرب استان و ضمن مذاکرات متعدد با مسئولین و بهره برداران بنادر مذکور مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس