کد خبر 950127
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
نمایندگان پارلمان انگلیس در تلاشند تا «ترزا می» را برکنار کنند

رسانه‌های انگلیس از تلاش نمایندگان حزب محافظه‌کار برای برکناری نخست‌وزیر این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، از امروز فصل جدیدی در فرایند اجرای برگزیت آغاز شده که ممکن است به قیمت کنار رفتن «ترزا می» از نخست‌وزیری تمام شود.

بیشتر بخوانید

بنا بر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپایی بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا در جلسه خود در شهر بروکسل، با تمدید ضرب‌الاجل خروج بریتانیا از این اتحادیه سیاسی (برگزیت) موافقت کردند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به یک بار تعویق در این فرآیند منجر شد.

خودداری چندباره پارلمان انگلستان از تصویب توافق‌های می با سران اتحادیه اروپا این تعویق را نیز در کمک به حصول توافق نهایی بی‌نتیجه کرد و نهایتاً می چند روز پیش با موافقت پارلمان رسماً از اتحادیه اروپا خواست موعد خروج را تا تیر ماه به تعویق بیاندازند.

شبکه «اسکای نیوز» گزارش کرده که احتمالاً این تعویق دوباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و به جریان افتاده ماده ۵۰ می‌تواند در نهایت به نخست‌وزیری می پایان دهد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر برخی از نمایندگان حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس در حال نوشتن نامه به رئیس کمیته ۱۹۲۲ هستند تا درخواست کناره‌گیری می از نخست‌وزیری و باز شدن مسیری برای روی کار آمدن رهبری جدید در انگلیس را مطرح کنند.

این گزارش می‌افزاید، اگرچه حزب خانم می ممکن است تا ماه دسامبر رسماً با کنار گذاشتن وی از قدرت به نتیجه نرسد اما بحث‌هایی که اخیراً مطرح شده پیرامون چگونگی کنار رفتن وی از نخست‌وزیری است.

اما حزب محافظه‌کار چه گزینه‌هایی پیش رو خواهد داشت؟ ترزا می تا کنون با وجود اینکه سه بار تلاش کرد تا پیش‌نویس توافق خود را در مجلس عوام انگلیس به تصویب برساند اما ناموفق بود.

در حال حاضر گفت‌وگوها با حزب کارگر در خصوص به توافق رسیدن همچنان ادامه دارد و هر دو طرف در محافل خصوصی تأکید کرده‌اند که رسیدن به توافق بسیار سخت خواهد بود و آن تعداد از نمایندگانی که در کابینه خانم می نیز سمتی دارند علناً مطالبی را علیه درخواست‌های حزب کارگر مطرح کرده‌اند.

بنا به تأکید «اسکان نیوز»، کابوس واقعی امروز پنجشنبه زمانی آغاز خواهد شد که وی به پارلمان بیاید و به نمایندگان اعلام کند که انگلیس ممکن است برای مدت طولانی‌تری در اتحادیه اروپا باقی بماند. وی تأکید خواهد داشت تا طرح A و B را به تصویب برساند اما نمایندگان پارلمان انگلیس به دنبال تصویب طرح خودشان بدون حضور خانم می در آن طرح هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس