کد خبر 950065
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
پورابراهیمی نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ارز ۴۲۰۰ خطای راهبردی بود که آمریکایی‌ها را برای افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی گستاخ کرد و اصلاً برای ما قابل قبول نبود.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان راور اظهار داشت: در فضای کلان کشور تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی به سمت تقابل اقتصادی گرایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تحریم‌های دشمنان را از روز اول علیه انقلاب اسلامی داشتیم و در دولت قبلی آمریکا طرح‌های هوشمندانه تحریم علیه نظام ما اجرا کردند و در دوران اوباما سخن از تحریم‌های فلج کننده زده می‌شد.

پورابراهیمی افزود: آنها تصور می‌کردند حداکثر تا پایان سال ۹۲ جمهوری اسلامی ایران سقوط می‌کند، اما در جمهوری اسلامی برنامه مبارزه با تحریم به شکل جدیدی اجرا شد.

وی گفت: تحریم‌های این دوره فقط آمریکایی‌ها هستند اما عمق و پیچیدگی آنها بیشتر شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها سه اقدام اساسی تحریم تجاری از جمله خرید و فروش نفت، تحریم مراودات بانکی و تحریم خدماتی یعنی حمل و نقل را انجام دادند و مقدمات آن را از سال ۹۶ طراحی کرده بودند، البته دست ما در مقابل امریکایی‌ها بسته نیست، میزان واکنش ما در برابر تحریم‌ها بسته توانایی درونی ماست.

وی تصریح کرد: اشتباه سیاست ارزی دولت در سال ۹۷ هزینه تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی چند برابر کرد و این را نمی‌شود بخشید، سیاست ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خطای راهبردی بود که آمریکایی‌هایی را برای افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی گستاخ کرد که اصلاً برای ما قابل قبول نبود.

وی گفت: اگر با نگاه علمی و تخصصی و اعتقاد بنیادی که امام راحل (ره) فرمودند و رهبری اشاره دارند حرکت کنیم، گزندی به ما وارد نمی‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا شهریور ماه امسال ۱۰۰ هزار تولید اهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می‌شود، گفت: ۵۰۰ هزار تن ذغال در دی ماه سال گذشته برای اولین بار صادر شد و توافقی برای طرح‌های جدید ذغالسنگ در راور داشتیم و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید در سال ۹۸ تعهد ذغالسنگ شده است.

پورابراهیمی از توافق نامه برای فعال شدن معادن راور توسط شرکت ایمیدرو اشاره داشت و ادامه داد: ذخیره یک میلیون تنی سرب و روی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان آماده داریم که ۳۵۰ نفر اشتغال خواهد داشت و طی دو ماه آینده شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: معادن مس و فلورین در منطقه دربند نیز با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۸۰ نفر اشتغال را خواهیم داشت.

پورابراهیمی ادامه داد: قرارگاه خاتم، جهاد نصر، سازمان اقتصادی کوثر و دیگر مجموعه‌ها پای کار آمده اند و محور فعالیت‌ها تحولات اقتصادی در راور است.

وی افزود: می‌توانیم در راور شهری نمونه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی‌های درونی آن برای رسیدن به نقطه‌ای که درآن بیکار نباشد داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برنده اجرای طرح ذوب ۱۰۰ هزار تنی هم تا اردیبهشت مشخص می‌شود و پنج محدوده جدید معدنی در صنعت ذغال دیده شده است.

وی گفت: ظرفیت‌های راور برای تحولات اقتصادی در سال ۹۸ قابل قیاس با سال‌های قبل نیست و تنها در ذغالسنگ می‌تواند اشتغال بالایی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: رسالت ما در این دوره انقلاب در رونق تولید و تحقق فرمایشات رهبری است.

وی عنوان کرد: امسال دو میلیارد دلار تراز بازرگانی کشور مثبت است، یعنی میزان صادرات ما نسبت به واردات ما دو میلیارد دلار بیشتر بوده است، پس می‌توان در این شرایط کار را مدیریت کرد به شرط اینکه روی پای خود بایستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: توافق با سازمان اقتصادی کوثر برای ایجاد واحدهای بزرگ دامداری کردیم که دو مجتمع دام سبک راه اندازی شود.

وی بیان داشت: در حوزه مسائل زیرساختی شاخص‌های شهرستان راور بالاتر از دیگر شهرستان‌ها است و امسال پایان گازرسانی به شهرستان راور را جنش می‌گیریم.

پورابراهیمی گفت: در حد بضاعتمان در سال گذشته تلاش کردیم و امسال هم با همکاری نهادها و خیران اقدامات خوبی در شهرستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سرانه میزان فضای ورزشی در راور از شهرستان کرمان بالاتر است، افزود: تا پایان فروردین ماه پنج خانه ورزش روستایی در راور تجهیز می‌شود و در شهر راور هم یک مجموعه ورزشی تجهیز می‌شود.

پورابراهیمی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته میانگین واحدهای مسکونی مقاوم شده در برابر زلزله روستایی و شهر راور ۷۰ درصد است.

وی در خصوص وام‌های کشاورزی گفت: در وام‌های کشاورزی در زمان خشکسالی و خسارت، دولت مکلف است سود و جرایم را ببخشد و اصل وام را استمهال کند، سال قبل وضعیت بدی را در خصوص پسته داشتیم که دو هزار میلیارد تومان دولت برای آن در نظر گرفت اما کفایت نمی‌کرد و مقرر شد تا برای وام‌های کشاورزی مبلغی جدید ابلاغ شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    0 0
    دولت باید پاسخگو باشد ومحاکمه شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس