مناطق سیل زده

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی بسیجی وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در مناطق سیل زده و کمک به مردم فراخوانده شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، پیمان فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج در جلسه ای که با حضور معاون امور باغبانی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی و جمعی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی، فرماندهان ستادی بسیج وزارتخانه، بسیج مهندسین و روسای موسسات تحقیقاتی و پژوهشکده ذیربط در محل سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: سپاه یک نهاد مردم دار است که هر جا احساس کرده مردم و نظام احتیاج به کمک دارد وارد صحنه شده است و این کار خصمانه و از روی دشمنی است که این کار را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید:

واریز وام ۵ میلیونی به حساب بازنشستگان سیل‌زده

وزیر کشور: مردم اهواز نگران نباشند

فلسفی در ادامه به ابعاد بسیج از منظر عمومی که همان پشتیبانی و بسیج نیروی انسانی است و از بعد تخصصی برای جبران خسارت و کمک به سیل زدگان با رویکرد بسیجی متخصص مستقر در پایگاه ها ی مقاومت بسیج در موسسات و معاونت ها ی سراسر کشور هستند، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر حدود ۷,۸۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و تولید کنندگان در استان های درگیر کشور خسارت وارد کرده است اظهار داشت: بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی بسیجی وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در مناطق سیل زده فراخوانده شده اند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تمام موکب های اربعین و ۴۰ ستاد بازسازی عتبات عالیه در وزارت جهاد کشاورزی در مقابله با آثار و عوارض سیل در مناطق سیل زده مشغول خدمت رسانی هستند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی تصریع کرد: برای کاهش جبران خسارات در مناطق سیل زده و احیای وضعیت موجود در حوزه بخش کشاورزی بعنوان راهکار گفت، معاونت های اجرایی، موسسات تحقیقاتی و پژوهشکده های مرتبط در سراسر کشور جهت مدیریت این بحران از نیروهای بسیجی وزارتخانه با تدبیر علمی و سنجیده شده بکار گرفته شوند.


در ادامه محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی با بیان اینکه در سطح وزارتخانه اقدامات مناسب برای خدمت رسانی به مناطق سیل زدگان صورت پذیرفت، به راهکار های مربوط به پایداری کشاورزی و حفظ وضع موجود تولید توسط نیروهای بسیجی و مجموعه فنی و تخصصی دستگاه های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی پرداخت.

همچنین در این جلسه سید محمد موسوی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آمارهایی از براورد خسارت ها در ۱۹ استان که در چهار استان خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان بیشترین خسارت های وارد شده است را ارائه کرد.

وی با اشاره به اقدامات اضطراری و کوتاه مدت یکماهه و بلند مدت، از بکار گیری نیرو های متخصص با رویکرد بسیجی در سراسر کشور جهت انتقال دام به مناطق امن، تامین علوفه، تامین سرپناه دام به مناطق امن، دفن بهداشتی دام و طیور، مبارزه با قارچ و آفات و تخمین و ارزیابی میدانی خسارات خبر داد و گفت: جمع آوری کمک های مردمی قابل اطمینان ترین بخش ماخذ نیروهای بسیجی است.

در ادامه با ارایه پیشنهاد های تخصصی مهمان های حاضر در جلسه و اعلام آمادگی حضور موسسات تحقیقاتی و پژوهشکده بخش کشاورزی در مناطق سیل زده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی افزود: اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت با فرماندهی هدفمند تخصصی توسط نیروهای بسیجی مستقر در پایگاه های مقاومت بسیج در معاونتها و موسسات ذیربط با رویکرد بسیجی برای جبران خسارات و برنامه پذیر کردن بازسازی و احیای اراضی، زراعی، باغی، دامی، شیلات و واحد های تولیدی خسارت دیده و اقدامات پیشگیرانه با حداقل هزینه و سریع ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت عملیاتی شوند.

همچنین مکاتبه با نیروهای بسیجی در سراسر دستگاه های وزارت جهاد کشاورزی وموسسات، تشکل ها و نهاد مردمی مرتبط با بخش کشاورزی جهت عملیاتی نمودن جبران خسارت ها به همراه نیرو های متخصص بخش بتوان حجم زیادی از مشکلات را برطرف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقیقت IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    3 6
    بسیج مطمئن ترین نیرو هست بیش از 10 میلیون بسیجی توانمند داریم اگر وارد عمل شوند ان شاالله همه چیز درست میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس