کد خبر 949959
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
بوئینگ نمایه

سهامداران شرکت بوئینگ به دلیل اقدام این شرکت هواپیمایی در فریب دادن آنها درباره نقایص ایمنی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از این شرکت شکایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا با یک مشکل قضایی جدید روبرو شده است چرا که سهامداران این شرکت به دلیل گمراه کردن آنها توسط شرکت درباره نقایص ایمنی بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس پیش از دو مورد سقوط آنها از بوئینگ به دادگاه شکایت کردند.

این شکایت در دادگاه فدرال شیکاکو مطرح شده و این افراد به دنبال دریافت غرامت به دلیل نقض قوانین سهام و فریب‌کاری هستند.

بیشتر بخوانید:

یک بوئینگ ۷۳۷ دیگر مجبور به فرود اضطراری شد +عکس

پس از دو بار سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس که دومین مورد آن یک ماه پیش اتفاق افتاد ارزش سهام بوئینگ تنها در دو هفته ۳۴ میلیارد دلار کاهش یافت.

نام دنیس مولنبرگ مدیر اجرایی و گریگوری اسمیت مدیر مالی شرکت بوئینگ به عنوان متهمان پرونده از سوی سهامداران مطرح شده است.

بر اساس این شکایت شرکت بوئینگ سوددهی و بازدهی این شرکت را نسبت به صداقت و امنیت هواپیماها در اولویت قرار داده است و با هدف رقابت با شرکت ایرباس به سرعت به سمت تولید ۷۳۷ مکس رفته است و تجهیزات اضافی برای جلوگیری از وقوع دو سانحه اخیر به این هواپیماها اضافه نکردند.

یکی از سهامداران اعلام کرده است که در ماه مارس ۳۰۰ سهم بوئینگ را خریداری کرده و آنها را طی دو هفته گذشته با ضرر فروخته است.

بر اساس شکایت مطرح شده سهامدارانی که از ۸ ژانویه تا ۲۱ مارس سهام بوئینگ را خریده یا فروخته‌اند به دنبال دریافت غرامت هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس