کد خبر 949663
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
***

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مصوبات دولت بخشی از مشکلات سیل‌زدگان را کاهش می دهد، گفت: بر اثر بارش های اخیر برخی از سدهای کشور برای نخستین بار آبگیری شدند.

به گزارش مشرق، محمود حجتی عصر سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: شکرگزار خداوند برای نعمت باران در سال زراعی ۹۷- ۹۸ هستیم.

وی افزود: برکات این باران بیشتر از خسارت‌های آن بود، برخی از سدهای کشور برای نخستین بار آبگیری شدند.

بیشتر بخوانید:

همه وعده‌های مسوولان به سیل زدگان +جدول

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های زیادی در سیل به منزل و کشاورزی مردم و زیرساخت کشور وارد شد، تصریح کرد: با وحدت و مشارکت دولت و مردم مشکلات سیل‌زدگان رفع خواهد شد.

حجتی افزود: ملت ایران روزهای سختی را تحت فشارهای بین‌المللی بدخواهان کشور سپری می‌کند، می‌گویند غذا و دارو را تحریم نمی‌کنیم ولی بیشترین فشار از این همین ناحیه بر کشور وارد می‌شود و دروغ می‌گویند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سر راه ابتدایی‌ترین نیازهای کشور مشکل ایجاد کرده‌اند و البته نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند، تصریح کرد: آمریکا در دنیا منزوی شده است، کارهای عجیب و غریب آمریکا در تروریست‌خواندن سپاه نشان بی‌تدبیری و شرارت آنهاست.

وی گفت: با تجربیاتی که داریم این دوران فشار آمریکا را سپری خواهیم کرد و خواب‌های آنها تعبیر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از همه پیشگیری‌ها و تدابیر اتخاد شده از سوی مسئولان در سیل و بحران استان به رغم کوهستانی‌بودن ایلام تشکر می‌کنم، گفت: در استان تلفات جانی نداشتیم.

وی تصریح کرد: با مصوبات دولت بخشی از مشکلات سیل‌زدگان کاهش می‌یابد.

حجتی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه آب و خاک شناسایی و تبدیل به پروژه شوند، گفت: در مهران اقدامات منابع طبیعی قابل گسترش در کل استان است.

وی گفت: با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلیمتر در استان می‌توانستیم اقدامات بهتری در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس