photo_2019-04-07_21-07-43.jpg

نیروهای دولت وفاق ملی در حومه جنوبی شهر طرابلس موفق شدند ضربات مهلکی را به نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر وارد کنند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی حومه شهر طرابلس (پایتخت لیبی) حاکیست، درگیری‌های سنگین میان نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی به شدت ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌ها در محورهای غرب، جنوب غرب و جنوب شرق حومه شهر طرابلس اشاره کرد و افزود: وضعیت در این محورها تغییر خاصی نکرده است و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

این منبع میدانی با بیان اینکه درگیری‌های سنگین در حومه جنوبی شهر طرابلس جریان دارد، گفت: نیروهای دولت وفاق ملی در ۲۴ ساعت گذشته دست بالا را در این محور داشتند و در تلاش هستند مناطق تازه تصرف شده را بازپس بگیرند.

وی از وارد شدن خسارت‌های سنگین مالی و جانی به نیروهای ژنرال حفتر در منطقه «وادی الربیع» در حومه جنوبی شهر طرابلس خبر داد و گفت: نیروهای دولت وفاق ملی در جریان یک عملیات دقیق در اطراف فرودگاه بین المللی در حومه جنوبی شهر طرابلس موفق شدند حدود ۴۸ تن از نیروهای حفتر را اسیر کنند.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی دولت وفاق ملی در جریان عملیات در نزدیکی شهر «غریان» در حومه جنوبی شهر طرابلس توانستند دو بالگرد نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای موسوم به «منطقه غربی» نیز که وابسته به دولت وفاق ملی هستند در جریان درگیری‌ها موفق شدند سرهنگ «فتحی العقوری» از فرماندهان ارشد میدانی خلیفه حفتر را اسیر کنند و «رائد عایش القذافی» از فرماندهان گروه ۱۲۷ را از پای دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای موسوم به «انقلابی های منطقه غربی» هم که وفادار به دولت وفاق ملی هستند در حومه جنوبی شهر طرابلس توانستند ۵۰ تن از نیروهای ژنرال حفتر را به محاصره دربیاورند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

نیروهای دولت وفاق ملی با انجام حملات معکوس تلاش زیادی می‌کنند تا مناطق از دست رفته را بازپس بگیرند و در ۴۸ ساعت گذشته موفق شده‌اند پیشروی‌های نیروهای ژنرال حفتر را تا حدودی متوقف کنند.

در حال حاضر، نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر از محور جنوبی با شهر طرابلس حدود ۱۹ کیلومتر فاصله دارند؛ ژنرال حفتر درصدد است با باز کردن چند جبهه از قدرت نیروهای دولت وفاق ملی بکاهد و آنان را تضعیف کند.

به گزارش مشرق، افزایش درگیری‌های در حومه شهر طرابلس (پایتخت لیبی) باعث شده، دولت آمریکا تصمیم بگیرد چند گروه از نظامیان خود را به مکان‌های امن از جمله سواحل شمالی انتقال دهد تا از خطر در امان باقی بمانند.

نیروهای تحت فرمان ژنرال «خلیفه حفتر» که از سوی رژیم‌های امارات، عربستان سعودی و مصر حمایت می‌شوند از روز پنج شنبه هفته گذشته (۱۵ فروردین ماه) عملیاتی را برای اشغال شهر «طرابلس»، پایتخت لیبی آغاز کردند.

نیروهای حفتر که بیش از ۵۰ درصد از مساحت لیبی را به کنترل درآورده‌اند درصدد هستند شهر طرابلس را از سیطره نیروهای دولت وفاق ملی (تحت حمایت دولت‌های ترکیه و قطر) خارج کنند و به تصرف دربیاورند که تاکنون ناکام مانده‌اند.

قابل ذکر است، ژنرال حفتر دولت موسوم به «طبرق» را در مناطق شرقی لیبی تشکیل داده و دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل نیز به رسمیت شناخته شده در شهر طرابلس (غرب لیبی) مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    9 2
    لیبی از چاله در اومد افتاد تو چاه
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    13 0
    امریکا سود می کند
  • حفتر دوستت داریم IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    1 25
    خیلی دوست داشتیم میتونستم برم لیبی و دوشادوش نیرو های رشید ژنرال حفتر میجنگیدم ، درود بر حفتر کبیر .
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      11 2
      خوب برو مشکلی نیست نذرت قبول
  • DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    8 9
    ایران لیبی دیگر!
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      7 8
      هپرووووت !!!! داداش چی زدی ؟ معلومه جنس آلمانی توهم بالائی داره
    • محمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      6 2
      وقتی مثل لیبی خلع سلاح بشیم!!
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    2 0
    اصلاحات به دنبال پیاده کردن همین نقشه در ایران است. همگی هوشیار باشید
  • RO ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    0 5
    درود بر حفتر
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    4 2
    درود بر قذافي شهيد رحمه الله عليه قدرش را ندانستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس