photo_2019-04-06_23-14-50.jpg

حدود ۳۵ تن از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری ها در استان بادغیس جان باختند و شماری دیگر نیز به اسارت طالبان درآمدند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب افغانستان حاکیست، شبه نظامیان طالبان دور جدیدی از حملات را علیه نیروهای ارتش در استان «بادغیس» ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان طالبان از ضعف فرماندهی در استان «بادغیس» به بهترین شکل ممکن استفاده کردند و با عقب راندن نیروهای ارتش افغانستان توانستند به پیروزهای میدانی چشمگیری دست یابند.

از تحولات منطقه بیشتر بخوانید:

اعتراضات در سودان وارد چهارمین ماه شد/ تظاهرات متفاوت مردم در مقابل ساختمان‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش + نقشه میدانی و عکس

در حومه پایتخت لیبی چه می‌گذرد؟/ نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر به 19 کیلومتری شهر طرابلس رسیدند + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان عملیات غافلگیر کننده‌ای را در محور غربی استان «بادغیس» انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند شهرستان «آب کمری» را به تصرف در بیاورند.

دهها تن از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ شهرستان راهبردی «آب کمری» دروازه شرقی برای ورود به استان هرات محسوب می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان طالبان حملاتی را هم در محور شمالی استان «بادغیس» علیه نیروهای ارتش افغانستان انجام دادند و توانستند در شهرستان «بالا مرغاب» پیشروی کنند و کنترل برخی مناطق را در دست گیرند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: شبه نظامیان طالبان با عقب راندن نیروهای افغان موفق شدند پایگاه و ایستگاه مرکزی پلیس شهرستان «بالا مرغاب» را به تصرف درآورند.

این منبع میدانی با بیان اینکه شبه نظامیان طالبان در جریان این عملیات شماری از نیروهای افغان را به اسارت درآوردند، افزود: یکی از دلایل اصلی شکست نیروهای افغان در این محور نبود حمایت دولتی است.

نیروهای ارتش افغانستان که به اسارت طالبان درآمدند
نیروهای ارتش افغانستان که به اسارت طالبان درآمدند

وی از تلفات سنگین نیروهای دولتی در جریان درگیری‌ها در شهرستان «بالامرغاب» خبر داد و گفت: حداقل ۳۵ تن از نیروهای نظامی افغان در جریان درگیری‌ها جان باختند و شماری دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش مشرق، شهرستان بالا مرغاب با کشور ترکمنستان هم مرز است؛ استان بادغیس در شمال غرب افغانستان دارای ۷ شهرستان به نام‌های «آب کمری، قلعه نو، غرماج، بالامرغاب، جوند، قادس و مقر» است.

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از استان بادغیس در تصرف شبه نظامیان طالبان است و نیروهای ارتش افغانستان فقط در شهرستان «قلعه نو» تا حدودی قدرت را در دست دارند و مقاومت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس