ویلیام برنز

معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تأکید کرد تحریم‌ها علیه ایران تأثیر قابل توجهی نداشته و به ایجاد تغییرات چشمگیر و گسترده منتهی نخواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

«ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگو با این روزنامه به مناسبت انتشار کتابش با عنوان «کانال پشتی» که تجربه ۳۰ ساله وی در وزارت خارجه آمریکا را در همکاری با پنج رئیس‌جمهور و ده وزیر خارجه به تصویر می‌کشد و می‌گوید: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر چندانی نداشته و به اعتقاد من تغییرات بزرگ و چشمگیری ایجاد نخواهد کرد و به تسلیم نظام این کشور منجر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

سه‌گامِ مجلس برای تحقق رونق تولید

کنترل تورم با «رونق تولید»


وی می‌افزاید: اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه مشکل ایجاد کرد.


برنز همچنین خاطر نشان کرد: ما در سوریه مرتکب اشتباهاتی شدیم و به اعتقاد من پوتین از این اشتباهات استفاده کرد. ما گفتیم که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باید برود و سپس «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا خط قرمز را تعیین کرد اما اسد هیچ احترامی به این خط قرمز نگذاشت.


وی می‌گوید: روابط آمریکا- اروپا در سایه مشکلات خاورمیانه و بازگشت روسیه و پیشرفت چین در مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله خود بیش از هر زمان دیگری قرار دارد اما اروپا در حال حاضر متأسفانه ضعیف شده است.


این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا معتقد است: چین در قرن ۲۱ پدیده‌ای خاص و منحصر به فرد است. آمریکا رابسیار به چالش کشیده و قدرتی همیشگی و رو به رشد دارد.


برنز همچنین گفت: پوتین پس از ۲۰ سال برای تحقق دو هدف آمده است؛ بازسازی دولت روسیه و نقش این کشور. نخستین باری که پوتین را در تابستان ۲۰۰۶ برای تقدیم استوار نامه خود و نامه رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ملاقات کردم، پوتین وارد شد و دستم را گرفت و پیش از آنکه من حرفی بزنم گفت: «شما آمریکائی‌ها باید بیشتر گوش دهید، نمی‌توانید هر کاری را به میل خود انجام دهید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    2 1
    پوتین مردی قوی است
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 2
    «شما آمریکائی‌ها باید بیشتر گوش دهید، نمی‌توانید هر کاری را به میل خود انجام دهید».

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس