یمن1 (4).jpg

نیروهای یمنی در جنوب استان عسیر عربستان موفق شدند ضربات سنگینی را به مزدوران سعودی وارد کنند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن، حمله گسترده و غافلگیر کننده‌ای را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مواضع مزدوران سعودی را در ارتفاعات و بلندی‌های «البراکین» در منطقه «مجازه» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصارالله پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته توانستند خطوط دفاعی نیروهای مزدور را در هم بشکنند و تمامی مناطق پیش بینی شده را در منطقه «البراکین» به سیطره دربیاورند.

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ رزمندگان یمنی در این عملیات ضربات مهلک و خسارت‌های سنگینی به نیروهای مزدور و تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، مسیرهای انتقال نیرو و تجهیزات مزدوران سعودی در این محور با مشکل روبه رو شده است؛ منطقه مجازه در جنوب استان عسیر عربستان واقع شده و بخش‌هایی از آن در کنترل نیروهای یمنی است.

از مقابل گذرگاه مرزی «علب» خبر می‌رسد، کاروانی از نیروهای مزدور سعودی در کمین تله‌های انفجاری کار گذاشته شده توسط یگان‌های مهندسی رزمندگان یمنی گرفتار شدند و دهها تن از آنان کشته و زخمی شدند.

خبرها از بخش راهبردی «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی حمله‌ای را علیه مواضع نیروهای مزدور سعودی انجام دادند و ضربات سنگینی به آنان وارد کردند.

بخش راهبردی «الربوعه» دروازه ورود به استان عسیر عربستان از محور جنوب غرب محسوب می‌شود و نقطه اتصال به استان جیزان هم به شمار می‌آید؛ این بخش مهم دروازه شمالی برای ورود به بخش «باقم» در شمال استان صعده یمن است.

به گزارش مشرق، مناطق وسیعی از بخش «باقم» در شمال استان صعده شامل مناطق شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در اشغال مزدوران سعودی است.

محاصره نیروهای مزدور سعودی در مناطق شمالی بخش «باقم» در شمال استان صعده هدف دیگر نیروهای یمنی از انجام عملیات در مناطق جنوبی استان عسیر است که همچنان جریان دارد.

در حال حاضر، بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر عربستان در کنترل رزمندگان یمنی قرار دارد و عملیات‌های مزدوران سعودی برای سیطره مجدد بر این مناطق ناکام مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    7 0
    خدا قوت انصارلله یمن چشم دشمن کور ومرگ برشیطان بزرگ آمریکا واسرائیل انشاءالله مرگ اسرائیل وآل سقوط نزدیک است .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    4 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    2 0
    خوب عقب نشینی در مناطق کوهستانی بی معنی است خصوصا ضالع و مارب باید مناطق کوهستانی این مناطق به همراه مناطق کوهستانی لحج خصوصا منطقه ظاهر باید به اغوش یمنی ها برگردد همه می دانند پشتیبانی هوایی در مناطق کوهستانی چیزی الکی است
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    2 1
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    2 0
    انصارالله باید تیپ های پهبادی یا حداقل گردان های پهبادی تشکیل دهد و پشت جبهه و مناطق تمرکز نیروهای سعودی را هدف قرار دهد
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    خوب باید یمنی ها باید در انتخابات شهرداری و شوراهای اسلامی برگزار و به جنبش اخوانی و جریان ناصری و سالم ابیض برای شرکت چراغ سبز نشان دهند اینطوری یمن بتدریج حیات سیاسی خودش را باز می یابد و فشارها بر عربستان و امارات افزایش می یابد و در روند گفتگوهای یمنی یمنی نیز موثر است انصار که بدنبال قبضه قدرت در یمن نیست
  • CN ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    2 0
    یعنی نمیشه بکمک پهپادهای رادار گریز کمک تسلیحاتی به یمنی‌ها بکنید و یا پهپادها را با یک کنترل زاپاس در اختیار یمنی‌ها قار دهید؟
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
      0 0
      غربستان چی ؟ آقای مزدور عربستان
  • ابن الرضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 0
    مردم یمن باید برای مقاوت بیست ساله آموزش ببینند برای تهیه موادغذائی ، برای حملات چریکی به شهرهای دشمن از راه نفوذ از راه خشکی ودریا واز کارانداختن بنادر دشمن .یک فیل درمقابل صدها زبنور عاجز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس