يازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت با همکاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و سازمان غيردولتي عجم در شهر دوشنبه پايتخت تاجيکستان آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، در اين جشنواره که به مدت سه روز ادامه خواهد يافت، 6 فيلم سينمايي دفاع مقدس با عناوين «روز سوم»، «جايي براي زندگي»، «ميم مثل مادر»، «شب به‌خير فرمانده»، «خاکستر سبز» و «کودک و فرشته» به نمايش درخواهد آمد.
در مراسم افتتاحيه اين جشنواره که با حضور رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، نماينده سفارت جمهوري اسلامي ايران، رياست دفتر کميته امداد امام خميني(ره) در تاجيکستان، وابسته فرهنگي سفارت ترکيه، وابسته فرهنگي سفارت افغانستان و تني چند از کارگردانان و اصحاب رسانه‌ و حدود 200 تن از علاقه‌مندان تاجيک برگزار شد، ابتدا آواي دلنشين قرآن کريم و سپس سرود ملي جمهوري اسلامي ايران در سالن طنين‌انداز شد.
محمدحسين امير اردوش، رايزن فرهنگي کشورمان طي سخناني ضمن خوش‌آمدگويي به شرکت‌کنندگان و تبريک به مناسبت فرا رسيدن روز زبان ملي فارسي- تاجيکي، افتتاح يازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت (دفاع مقدس) را اعلام و با زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان جنگ تحميلي؛ اين واقعه عظيم و مقاومت ملت بزرگ ايران را در تاريخ ثبت شده خواند و گفت: آن روزها و حوادث هرگز از خاطره ملت ايران و تاريخ، حذف نخواهد شد.
وي گناه بزرگ ملت ايران در تحمل چنين جنگي را پاره کردن زنجير حقارت دانست و اينکه ملت ما اراده کرده بود تا «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» را در کشور پياده کند.
وي افزود: امروزه چندين سال از آن جنگ سرنوشت‌ساز گذشته و دشمنان ما همان‌گونه که در دعاهاي‌مان ذکر مي‌کنيم، «اللهم اشغل الظالمين بالظالمين» به يکديگر مشغول شده‌اند و نام ايران امروز در بلنداي قله استقامت و پايداري مي‌درخشد ولي آن روزها را فراموش نمي‌کند.
فيلم‌هاي پخش‌شده در روز اول به خصوص فيلم «روز سوم» بسيار مورد توجه و استقبال تماشاچيان واقع شد.
اين مراسم توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در تاجيکستان و شبکه يک تلويزيون تاجيکستان ضبط و همان شب از شبکه‌هاي مربوطه پخش شد.
جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت علاوه بر تاجيکستان در کشورهاي ترکيه، سوريه، لبنان، افغانستان، فنلاند و کره شمالي برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس