کد خبر 948166
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد لیبی

دولت انگلیس خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات اخیر لیبی شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، در پی صدور فرمان حمله ارتش لیبی به طرابلس از سوی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی، نماینده دولت انگلیس خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

بیشتر بخوانید

درگیری در لیبی میان نیروهای «حفتر» با نیروهای دولت

همچنین آمریکا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا با صدور بیانیه مشترکی توقف هر چه سریع‌تر عملیات نظامی در پایتخت لیبی را خواستار شدند.

این کشورها در بیانیه خود در مورد پیامدهای این اقدام ارتش لیبی هشدار دادند.

ساعاتی پیش خلیفه حفتر در پیامی صوتی که در شبکه فیس بوک منتشر شد به واحدهای ارتش دستور داد خود را برای حمله به سوی طرابلس آماده کنند تا پایتخت را از لوث «تروریست ها» پاک کنند.

این دستور ساعتی پس از ورود ارتش لیبی به شهر غریان واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس صادر شد. وی همچنین از نیروهای تحت فرمانش خواست امنیت و سلامتی شهروندان خارجی، غیرنظامیان و کسانی که خود را تسلیم ارتش می‌کنند را تضمین کنند.

گفتنی است آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه، همزمان با آغاز عملیات ارتش ملی لیبی برای تصرف پایتخت وارد طرابلس شد از دو جناح رقیب خواسته است ضمن پرهیز از درگیری، خویشتن دار باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    2 0
    جالبه! حفتر که آمریکایی ها سر کار آوردند اگر طبق دستور آنها عمل نکند و دنبال پاکسازی کشور باشد، تبدیل می شود به مشکل! برنامه آمریکا تداوم حضور تروریستها ر منطقه است
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    ایران باید برروی این پروژه کار می کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس