فعلان عزن عربستان

فعالان زن عربستانی که در زندان آل سعود به سر می‌برند در معرض شکنجه و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های سعودی، فعالان حقوقی زن عربستان که در زندان آل سعود به سر می برند تاکید کردند که در جریان بازجویی ها در معرض شکنجه و آزار و اذیت جنسی واقع شده اند.

دادگاهی در عربستان روز گذشته محاکمه فعالان زن عربستان را به اتهاماتی که مربوط به فعالیت آنها در زمینه حقوق بشر مربوط می شود از سر گرفت.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدانی که در جلسه دادگاه حضور داشتند اعلام کرد که فعالان زن عربستانی با شوک الکتریکی و شلاق مورد شکنجه قرار گرفته و توسط بازجویان و شکنجه گران لمس شده اند.

رژیم سعودی که مبتنی بر ایدئولوژی وهابی است محدودیت های شدیدی علیه آزادی عقیده و بیان تحمیل می کند و منتقدانش را بر اساس قوانینی ظالمانه که به قرون وسطی بر می گردد محاکمه و شکنجه می کند.

حکومت سعودی در ماه می گذشته 17 فعال زن برجسته در زمینه حقوق زنان را دستگیر و آنها را به خیانت، آسیب وارد کردن به منافع کشور، حمایت مالی و معنوی از عناصر متخاصم در خارج متهم کرد.

لُجین الهذلول، اِیمان النفجان، و عزیزه الیوسف از جمله برجسته‌ترین فعالان زن در بند رژیم سعودی هستند. این فعالان برای احقاق حق رانندگی زنان و پایان دادن به حق قیمومیت مرد بر زن تلاش می‌کردند.

بر اساس گزارش‌های مختلف فعالان زن بازداشت‌شده در معرض بدرفتاری شدید و غیرانسانی و اهانت‌آمیز قرار گرفته‌اند که از جمله ضرب‌وشتم و محرومیت از خواب و تهدید جانی و زندان انفرادی و شکنجه قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس