کد خبر 946660
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
مقتدی صدر

رهبر جریان صدر عراق، در محکومیت شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی از سوی آمریکا، گفت، ترامپ می‌خواهد منطقه را در عمل انجام شده قرار دهد.

به گزارش مشرق، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در مخالفت با شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان از سوی آمریکا خواستار محکومیت این اقدام و ایستادن در مقابل آن شد.

به نوشته وبگاه خبری «الإباء» عراق، دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌‌ای تأکید کرد که ترامپ تلاش دارد منطقه را از طریق ترسیم نقشه جدید برای آن در عمل انجام شده قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: قدرت استعمار و استکبار جهانی پس از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، دست به اقدام تازه‌ای زده و حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را به رسمیت شناخته است.

بیشتر بخوانید:

۶ پیشنهاد "البرادعی" برای مقابله با اقدام ترامپ درباره جولان

نتانیاهو: جولان را رها نخواهیم کرد

اقدام ترامپ علیه جولان اهانت به جهان اسلام است / قدردانی از ایران و قاسم سلیمانی

اهمیت راهبردی جولان سوریه در چیست؟

ترامپ حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان را به رسمیت شناخت

او هدف از این اقدام را تلاش برای ترسیم نقشه جدیدی در خاورمیانه دانست و گفت ترامپ می‌خواهد منطقه را در عمل انجام شده قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبر جریان صدر این گونه اقدامات را که با قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های جهانی تناقض دارد محکوم می‌کند و از همگان می‌خواهد در راستای احقاق حق و یاری مردم مظلوم مقابل آن بایستند.

پس از شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه از سوی ترامپ در روز دوشنبه گذشته، تا کنون هیچ کشوری در تأیید آن اقدام نکرده و کشورهای غربی نیز این اقدام را خلاف حقوق بین‌الملل دانسته‌اند. فرانسه نیز خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت در این خصوص شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    3 0
    آمقتدا !!!!! نمیخوای زمینو زیر پای ترامپ به لرزه دربیاری ؟ دیدیم چقدر زمینو زیر پای داعش به لرزه در آوردی . اگه سردار سلیمانی نبود ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس