کد خبر 946326
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
سیل

سازمان هواشناسی در اخطاریه امروز خود به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۲ استان کشور در سه روز آینده اشاره کرد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره ۴ دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ آورده است:

بیشتر بخوانید:

فیلم / زندگی برای زلزله‌زدگان سخت‌تر شد

سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور، از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و روز چهارشنبه با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود، بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵:

رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها و بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم؛

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی در جاده های کوهستانی و برفگیر استانهای مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان؛

بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی در جاده های کوهستانی استانهای گیلان، مازندران و گلستان.

سه شنبه ۹۸/۰۱/۰۶:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان؛

رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیلها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز.

چهارشنبه ۹۸/۰۱/۰۷:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس.

از این رو به هموطنان گرامی توصیه می شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

همچنین به سازمانها و ارگان های ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی بعمل آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدی نسب IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    6 1
    خیلی دیر اعلام کردند، سازمان عریض و طویل هواشناسی حداقل باید یک هفته قبل وضعیت برای مردم گزارش می کرد تا مردم گرفتار نشوند، چطور یک خبرگزاری محلی در شهر جم که یک یا دو نفر آنرا مدیریت می کنند دو سه هفته پیش اخبار و پیش بینی هوا و نقشه های هواشناسی با تحلیل دقیق گزارش می نماید و اخطاریه می دهد ولی سازمانی به آن بزرگی و دولت از اخبار هواشناسی بی خبر هستند. حتی متولی مراسم حضور رئیس جمهور در استان بوهشر در هفته قبلی بدون بررسی نقشه های هواشناسی روز بارانی برای حضور انتخاب کردند و مردم زیر باران منتظر رئیس جمهور ماندند خیلی تعجب آور و مایه تاسف است که با وجود سایت های گوناگون هواشناسی، چرا دولت مردان ما از اخبار هواشناسی بی خبر هستند و هیچ تدبیر مناسبی برای پیشگیری از حوادث انجام نمی دهند!!!!
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      3 1
      مردم سفر نمیرفتن ، الان زیر بارون شدید کجا پناه ببرن
    • DE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      3 1
      دارند آجیل کوفت میکنند
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      2 0
      تو خواب بودی من شاهدم بموقع اعلام شده
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    4 0
    خرپولی درست ، عشق به رخ کشیدن ماشینتو پز دادن داری درست . این چند روز رو مسافرت نرو عقل کل ، جون زن و بچت مهمتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس