کد خبر 946204
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
بازدید معاون اول رییس جمهور از مناطق سیل زده استان مازندران

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان خسارات وارده به راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش زمین و سیل در محورهای این استان را بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش مشرق، عبدالهاشم حسن نیا اظهار کرد: از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از ۱۱ کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود شد. در ۸ نقطه ریزش سنگ و در بیش از ۵ نقطه رانش، موجب ناامنی, کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل و آبگرفتگی در مسیرهای فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است، یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و ۱۳ محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعاً به طول ۵۰ کیلومتر مسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

بیشتر بخوانید:

اجرای موفق عملیات انفجار و ایجاد شکاف برای رهاسازی آب شمال شهر آق قلا

ماجرای انفجار راه آهن آق قلا چه بود؟

گلایه محسن رضایی از دولت در ماجرای سیل اخیر

حسن نیا تصریح کرد: بررسی های میدانی، حاکی از آن است، به ۵۰ کیلومتر از محورهای در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود ۱,۰۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید در ۷۲ ساعت آینده، احتمال تشدید در این محورها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اظهار کرد: عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۴۲۰ نفر پرسنل در حال بازگشایی این محورها هستند. همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استانهای مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محورها دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس