کد خبر 946199
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
عبدالمهدی و عبدالله دوم

سران مصر، عراق و اردن در نشسته سه‌جانبه خود در قاهره بر اهمیت مبارزه فراگیر با تروریسم و حامیانش تأکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های مصری، نشست سه‌جانبه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و عبدالله دوم پادشاه اردن در قاهره با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

طبق این بیانیه سران سه کشور درباره تازه‌ترین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر و بر تصمیم خود برای همکاری و هماهنگی استراتژیک برای بازگرداندن ثبات به منطقه، یافتن راه‌حل برای بحران‌هایی که تعدادی از کشورهای عربی، از فلسطین، سوریه، لیبی، یمن و دیگر کشورها، با آن مواجه هستند تأکید کردند.

عبدالمهدی به قاهره می‌رود؛ شرکت در نشست سه‌جانبه با السیسی و عبدالله دوم

این بیانیه بر اهمیت کامل شدن نبرد فراگیر علیه تروریسم و حامیان مالی و فکری آن به‌ویژه در سایه پیروزی عراق علیه گروه تروریستی داعش و فداکاری‌های ملت عراق در این راستا و همچنین پایان دادن به حضور داعش در سوریه تأکید شده است.

سران مصر، عراق و اردن بر حمایت کامل خود از تلاش‌های عراق برای کامل کردن روند بازسازی، بازگشت آوارگان و تضمین حقوق شهروندان عراقی به‌موجب قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کردند.

سران سه کشور درباره تقویت همکاری اقتصادی از جمله تقویت و توسعه مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، زیرساخت، بازسازی، افزایش مبادلات بازرگانی و تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه روابط فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز شنبه سوم فروردین، اولین سفر خارجی خود را با دیدار از مصر انجام داده است، وی روز گذشته با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس