کد خبر 946195
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
انصارالله از موعد برقراری آتش‌بس در الحدیده خبر داد

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در مصاحبه‌ای به متجاوزان سعودی درباره اقدام دوباره برای اشغال بندر الحدیده هشداری جدی داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی حوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن، در مصاحبه با یونیوز گفت: طی ۴ سال جنگ یمن علیرغم رنج‌ها و مشقت‌ها و کشتار و تحریم و قحطی، مقاومت و ایستادگی کردیم و یکپارچه در برابر ظلم ایستادیم. دشمن ما امکانات و تجهیزات بسیار بیشتری داشت، اما توانستیم دستاوردهای مثبتی داشته باشیم. هر روز که می‌گذرد پیروزی تازه‌ای به نفع ملت یمن رقم می‌خورد.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن افزود: آمارهای سازمان ملل متحد قدیمی است. ما به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که در این خصوص سستی بخرج داده‌اند. سازمان ملل به خوبی می‌داند که آمریکا و سعودی و متحدانشان مرتکب جنایت جنگی شده اند. اگر جهان واقعاً از این موضوع مطلع شود قیام خواهد کرد کما اینکه درخصوص جنایت قتل خاشقجی این اتفاق افتاد.

حوثی در ادامه این مصاحبه گفت: علل مشکلات حکومت صنعا برای واردات کمک‌ها، ادامه محاصره است که از سوی متحدان سعودی همچنان علیه یمن اعمال می‌شود. عامل قحطی نیز محاصره است که از سوی آمریکا و سعودی و انگلیس و امارات علیه یمن صورت می‌گیرد. آن‌ها از ورود بسیاری از کالاها نظیر تجهیزات پزشکی و کمک‌های بشردوستانه جلوگیری می‌کنند و این مسئله مشکلات معیشتی بسیاری برای شهروندان یمنی به وجود آورده است. جامعه بین‌المللی از این مسئله آگاهی دارد.

بیشتر بخوانید:

موضوعی که اتحایه عرب آن را تکذیب کرد

سعودی‌ها چرا برای خود دشمن تراشی می‌کنند؟ / از هک سایت قطری تا خط و نشان برای تولیت مسجد الاقصی

او در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی درخصوص رویدادهای یمن به ویژه بحران انسانی گسترده و مشکلاتی که در حوزه‌های درمانی و آموزشی به وجود آمده است، گفت: برخی مسئولان بین‌المللی به این موضوع توجه دارند، اما اقدامی عملی صورت نمی‌گیرد. ما به کمک نیاز نداریم. ما می‌خواهیم طرح‌هایی اجرا شود که خانواده‌ها بتوانند به تولید بپردازند. آن‌ها نیاز به دریافت کمک ندارند. به جای امدادرسانی باید طرح‌های تولیدی اجرا شود.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن هشدار داد: اگر ائتلاف تحت رهبری سعودی بخواهد یکبار دیگر به سمت الحدیده پیشروی و توافقنامه استکهلم را نقض کند با جهنم مواجه خواهد شد. آنچه موجب توقف جنگ در الحدیده شد پایداری و مقاومت بود. فقط جنگ واقعی و قدرت نظامی کوبنده بود که موجب توقف جنگ در این منطقه شد. اگر بخواهند یک بار دیگر به سمت الحدیده بروند ما جهنم را جلوی چشمان ائتلاف سعودی خواهیم آورد.

حوثی افزود: انگلیس و آمریکا که می‌گویند ارتش و کمیته‌های مردمی مانع اجرای مفاد توافقات هستند، در واقع با آدرس غلط دادن می‌خواهند جنگ در الحدیده را تکرار کنند. ما به مسئولان سازمان ملل گفته‌ایم که اگر درخصوص برخی مفاد توافقنامه سوء برداشتی دارند باید از طریق گفتگو با فرستاده سازمان ملل متحد و رؤسای تیم‌های گفتگو کننده این سوء برداشت‌ها برطرف شود… هیچ گونه مانع‌تراشی وجود ندارد. اما هرگاه طرف مقابل پیشنهادی می‌دهد و طرف‌های ما این پیشنهاد را می‌پذیرند یک روز بعد مشاهده می‌کنیم که خودشان پیشنهادی را که داده‌اند، نقض می‌کنند. ما می‌دانیم که آن‌ها در چارچوب منافع متجاوزان فعالیت می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که توقف جنگ به زیانشان است و خسارت مالی به آن‌ها وارد می‌سازد.

او در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: آنچه اکنون در استان المهره می‌گذرد در واقع هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی است. برخی احزاب سرسپرده ریاض هستند. آن‌ها در کنفرانس موفنبیک به ما گفتند چیزی که ریاض با آن موافقت نکند امضا نخواهند کرد. اخوان المسلمین (یمن) طرفدار ریاض است. حزب اصلاح و دیگر احزاب وابسته به آن از جمله این احزاب هستند… حتی ناصری‌ها نیز با اخوان المسلمین متحد شده‌اند. زیرا رهبران آن‌ها تحت کنترل ریاض هستند. این احزاب هیچ توان و قدرتی ندارند و نمی‌توانند مستقلاً موضع‌گیری کنند. آنچه اکنون در المهره می‌گذرد جلوه‌ای واقعی از متجاوزان است که به دنبال یورش و اشغالگری در یمن هستند. شهروندان یمنی در المهره هدف قرار می‌گیرند.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد: رژیم متجاوز سعودی همه شهروندان یمنی و حتی کسانی را که طرفدارشان هستند هدف قرار می‌دهد. با ورود جنگ یمن به پنجمین سال خود تیم‌های ترور وارد استان المهره می‌شوند تا به قتل معترضان و مخالفان اشغالگری سعودی و اماراتی بپردازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    1 4
    سه ساله دارن واسه همدیگه رجز می خونن. نه از پس هم بر میان و نه میتونن همدیگه را شکست بدن. چیزی که معلومه اینه که به مرور قلمرو حوثی ها داره کاهش پیدا میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس