تهدید ترامپ به استفاده از وتو علیه مصوبه کنگره

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش مشرق، ترامپ شامگاه پنجشنبه (اول فرودین ۱۳۹۸) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل، در پیامی توییتری اعلام کرد که وقت آن رسیده که آمریکا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت بشناسد.

مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ

سوریه، مصر، روسیه، ترکیه، ایران، یمن، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، انگلیس و شماری از دیگر کشورها با تصمیم دولت آمریکا مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: در دوره انتخابات هم به جنگ با غزه می‌رویم

نتانیاهو و ترامپ در حال غرق شدن هستند

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

هدیه نامشروع انتخاباتی

اقدام ترامپ در شرایطی صورت گرفته که پرونده‌های فساد مالی بر سرنوشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین اشغالی سایه انداخته است.

پیشتر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد دونالد ترامپ برای افزایش محبوبیت بنیامین نتانیاهو حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را «به رسمیت بشناسد».

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

پرونده ۱۰۰۰ اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود. او در پرونده ۲۰۰۰ هم متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت‌هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.

پرونده سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده است، به پرونده "۳۰۰۰" معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.

در چهارمین پرونده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

دادستان کل رژیم صهیونیستی ماه گذشته تأیید کرد که قصد دارد «بنیامین نتانیاهو» را رسماً در سه مورد از این پرونده‌ها متهم کند. اعلام جرم علیه نتانیاهو زمانی اعلام شد که حدود ۴۰ روز به برگزاری انتخابات ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در اراضی اشغالی باقی مانده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    5 6
    ترامپ رفتنی است
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      0 0
      حتما تو تا آخرش هستی؟!
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    5 3
    مکرو و مکرالله واللهخیر الماکرین خودشون جبهه جولان روشن کردن
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      0 0
      جبهه جولان رو روشن کردن؟! جبهه رو روشن کردن؟!!!! اون پنجره رو خاموش کن پشه نیاد تووو!
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    بخش جولان اشغالی جز لاینفک سرزمین سوریه است.انشالله به خاک سوریه ضمیمه خواهد شد
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    بسیار عالی.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    مرگ بر ترامپ مرگ بر اسراییل ومرگ بر همه ظالمان در سراسر عالم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس