کد خبر 946064
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
عبدالمهدی و السیسی

نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور مصر بر اهمیت روابط دوجانبه و آغاز مرحله جدیدی از همکاری‌ها تأکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر عراق و "عبدالفتاح السیسی" رئیس‌جمهور مصر در نشستی خبری در قاهره بر اهمیت روابط دو کشور و آغاز مرحله جدیدی از همکاری‌های دوجانبه و تقویت روابط تأکید کردند.

السیسی در این نشست گفت که سفر عبدالمهدی به مصر حاوی پیام‌های زیادی است، زیرا این اولین سفر رسمی نخست‌وزیر عراق از زمان به‌عهده گرفتن این مسئولیت است و نشان‌دهنده روابطی قوی بین دو کشور و دو ملت است.

رئیس‌جمهور مصر درگذشت شهروندان عراقی در سانحه غرق کشتی در رود دجله را به عبدالمهدی تسلیت گفت و بر همبستگی دولت و ملت مصر با عراقی‌ها تأکید کرد.

السیسی اظهار داشت که این سفر فرصتی مناسب برای بزرگداشت دستاوردهای امنیتی در عراق و آزادسازی خاک این کشور از لوث تروریسم به‌شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور مصر گفت که عراق با مشکلات زیادی مواجه است و جامعه جهانی باید سازوکار فعالی برای مقابله با انتقال جنگجویان خارجی به مناطق دیگر بعد از پیروزی علیه داعش اتخاذ کند.

عبدالمهدی نیز در این نشست خبری تأکید کرد که کشورش به اجرای تعدادی پروژه با مصر در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، فرهنگ، آموزش و حمل‌ونقل چشم دوخته است.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که رهبران دو کشور و دو ملت مصر و عراق از اراده مشترکی برای ادامه تقویت روابط دوجانبه و توسعه آن در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: «در دیدار با السیسی درباره راه‌های تقویت روابط و توسعه آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردیم».

عبدالمهدی تأکید کرد که کشورش قصد دارد روابطی قوی با کشورهای عربی و منطقه‌ای و در رأس آن مصر برقرار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    4 0
    با اینکه ملت مصر جایگاه رفیعی در میان کشورهای عربی دارد ولی من عراقیها را می گویم خانه در شفا جرف حار نسازید دل به این حکومت آمریکائی که به زور و سرکوب آزادیخواهان سرکار آمده نبندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس