کد خبر 945902
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
یمن

منابع امنیتی یمن از انهدام مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در عملیات مشترک یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله به منطقه «نهم» استان صنعاء خبر دادند.

به گزارش مشرق، یگان پهپادی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله روز جمعه با انجام یک عملیات مشترک، محل استقرار شبه‌نظامیان در محور نهم واقع در شمال شرق استان صنعاء را هدف قرار داد.

شبکه المسیره به نقل از یک منبع امنیتی یمن گزارش داد که در این عملیات مشترک، خسارت سنگینی مالی و جانی به مزدوران وارد شده است.

بیشتر بخوانیم:

یمن: سال پنجم مقاومت سال غافلگیری است

در روز چهارم ماه جاری میلادی (مارس)، ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در یک عملیات مقاومتی مانع حمله شبه‌نظامیان به منطقه نهم شدند.

در روز هفتم ماه مارس نیز یک بمب در کنار جاده‌ای در محور القلب در منطقه نهم منفجر شد که در پی آن، تعدادی از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

در روز دهم مارس نیز نیروهای ارتش یمن و انصارالله عملیاتی را در پایگاه‌های ائتلاف متجاوز در محور القرن در منطقه نهم انجام داده بودند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، چهار سال است که آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت که طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    5 2
    بالاخره پس اعتراف کردی که صنعا افتاده دست غربستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس