کد خبر 945885
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
سازمان همکاری اسلامی

در بیانیه پایانی نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی آمده است: رویکردی که مسلمانان عادی را مجرم و آنها را با اقدامات افراط گرایی و تروریسم مرتبط می‌داند، نمی‌پذیریم.

به گزارش مشرق، نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزرای خارجه این سازمان صبح امروز در استانبول آغاز شده بود، با صدور بیانیه‌ای با محور مبارزه بین‌المللی با اسلام هراسی پایان یافت.

موارد مهمی که در این بیانیه ۲۰ ماده‌ای ذکر شده‌اند، بدین شرح است:

از دولت نیوزیلند جهت محکوم کردن حملات تروریستی و موضع مثبت نخست وزیر این کشور در قبال مسلمانان قدردانی و ابراز همدردی تمامی اقشار جامعه نیوزیلند با مسلمانان را تحسین می‌کنیم.

بیشتر بخوانیم:

مجازات عامل حمله تروریستی نیوزیلند چیست؟

از دولت نیوزیلند در بررسی شفاف و جامع حمله تروریستی در این کشور که بر اساس مانیفست ناسالم تروریست‌ها به طور حرفه‌ای و سازمان یافته و با حمایت محافل شیطانی صورت گرفته است، حمایت می‌کنیم.

کشورهایی که دارای جمعیت مسلمان و اقلیت‌های مذهبی و پناهجو هستند را به اجتناب از سیاست‌های مرتبط با تروریسم اسلامی، افراط گرایی و همچنین اظهارات مشابه فرا می‌خوانیم.

رویکردی که مسلمانان عادی را مجرم و آنها را با اقدامات افراط گرایی و تروریسم مرتبط می‌داند، نمی‌پذیریم.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و شورای اتحادیه اروپا را برای تشکیل یک مرکز جهت دیده‌بانی و تهیه گزارش از موارد خشونت، دین ستیزی و دشمنی فرا می‌خوانیم.

سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی را به نامگذاری ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی همبستگی برای مقابله با اسلام هراسی فرا می‌خوانیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس