پمپئو نمایه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه بر ادامه تلاش‌ها جهت مقابله با ایران تأکید کردند.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی با وی کنفرانس خبری مشترک برگزار کرد.

نتانیاهو در این نشست خبری گفت: «اسرائیل دوستی بهتر از آمریکا ندارد و آمریکا هم دوستی بهتر از اسرائیل ندارد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس خبری همچنین گفت: «اینکه ایالات متحده از ما در برابر ستیزه‌جویی ایران حمایت کامل می‌کند را تحسین می‌کنم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و بگویم که ما به اقدام‌ علیه تلاش‌های ایران برای تثبیت حضور نظامی خود با سلاح‌های خطرناک در سوریه ادامه خواهیم داد. هیچ محدودیتی برای آزادی عمل ما وجود ندارد و ما این واقعیت را که ایالات متحده از اقدامات ما حمایت می‌کند، بسیار تحسین می‌کنیم.»

پامپئو یادآوری کرد آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند. او همچنین گفت که اسرائیل جای خاصی در قلب او دارد. 

وزیر خارجه آمریکا گفت با نتانیاهو درباره تلاش‌های دو طرف برای مقابله با ایران، روسیه و چین گفت‌وگو کرده است. 

وی تصریح کرد بخشی از تلاش‌های آمریکا و اسرائیل بر تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای متمرکز خواهد بود. او اقدام اخیر در تشکیل کنفرانسی در «ورشو»، پایتخت لهستان با حضور نمایندگان ۶۰ کشور را در راستای همین هدف خواند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.  

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

دولت آمریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    8 5
    "اسرائیل جای خاصی در قلب او دارد" ---> دقیقا مرگ بر همونجا! خخخ
  • محمد مجدی IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    7 2
    سال جدید سال نابودی اسرائیل و زدن میخ آخر به تابوت آمریکاست، انشاللّه
  • mr sam IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    7 5
    یه نفر پیدانمیشه دم این دو خبیث بهمراه بولتون روبگیره ازکاخ سقید بندازه بیرون...والله...
  • محمـّ؁د ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    9 5
    همه ی تروریست ها تو قلب شما جای "خاص" دارن!
  • ناشناس RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    4 8
    قدس هم درقلب مسلمانان جای خیلی خاصی داره
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    4 0
    خداوند قلبت را نابود کنه پمپؤ خبیث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس