کد خبر 945613
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

اینکه ببینیم جاده های شمال در روزهای پایانی سال جولان بیاندازند و همش نگران این باشیم که چه ساعت و روزی برای سفر مناسب است، به یک دغدغه همیشگی برای ما تبدیل شده است. واقعیت این است که فرقی نمیکند از چه راهی وارد شوید، در هر صورت سفر به شمال با ماشین شخصی مشکلات زیادی را برای شما دارد.

یک راه حل جایگزین که هم ارزان تر است و هم راحت تر، استفاده از قطار است. اگر شهروند شهر قزوین هستید یا اینکه قصد دارید از قزوین به رشت سفر کنید، قطار قزوین رشت میتواند با تمام راحتی، شما را از بین جاده های زیبا و سبز کبود شمال عبور دهد.

شمال ایران، آرامگاه ابدی روح و جسم

در تعطیلات نوروزی اولین جایی که میزبان ماشین های شهروندان است کجاست؟ بله، شمال ایران. البته این حجم از استقبال بی دلیل نیست و همه ما میدانیم که اگر شمال هر چیزی نباشد، زیباست. پس اگر قصد شما این است که به زیباترین شهر جهان از لحاظ طبیعت و آب و هوا، بدون هیچ دردسر برای ترافیک سفر کنید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا آخر بخوانید تا قبل از سفر اطلاعات ارزشمند و مهم سفر برای شما بازگو شود.

جاده های شمال ایران، اولین جایی که باید برای سفر انتخاب کنید

خیلی از مسافران تنها به فکر لذت بردن از مقصد خود هستند، ولی فراموش میکنند که میشود از زیبایی های راه رسیدن به مقصد هم لذت برد. این موضوع مخصوصاً برای سفر به رشت اهمیت بیشتری پیدا میکند چراکه بخش زیادی از زیبایی های شمال در جاده های اعجاب انگیز و دلنشین شمال جریان دارد. در این قسمت میخواهیم کمی درباره این جاده های پرطرفدار صحبت کنیم تا کمی با این آرامگاه های ابدی آشنا شوید.

گردنه حیران، زیباترین جاده جنگلی ایران

میدانید دلی انتخاب نام گردنه حیران چیست؟ خیلی ساده است، اگر در این مسیر از زیبایی های محیطی و نرمش درختان کبود به حیرت نیایید، کار سختی را انجام داده اید. گردنه حیران یکی از جاده های شمال کشور و البته بطور کلی در دسته زیباترین جاده های ایران است که طولی ۳۵ کیلومتری دارد و در مسیر حرکت شما از آستارا به اردبیل قرار گرفته.

جاده عباس آباد-کلار دشت، سفری به بهشت گمشده ایران

اگر جاده عباس آباد کلار دشت را بشناسید، حتماً میدانید که این جاده حیرت انگیر یکی از مقاصد همیشه شلوغ و پر مخاطب سفری در جاده های شمال ایران است. هر چند که دیدن زیبایی های دریای خزر و مناظر جنگلی اطراف این منطقه نباید تنها محدود به فصل تابستان باشد و شما میتوانید در زمستان و پاییز هم مجذوب زیبایی های این جاده شوید.

اما چطوری از این جاده دیدن کنید؟ جاده عباس آباد – کلاردشت در فاصله بین دو شهر عباس آباد و کلاردشت قرار دارد و شما را به ماجراجویی در ۲۵ کیلومتری دل جنگل های زیبای شمال میبرد. در وصف جاده کلاردشت به عباس آباد همین جمله بس که مرده را زنده می کند! هرچند این جمله کمی بوی اغراق دارد اما واقعاً هوای تازه و خنکای نسیم جنگلی، پیچ های ملایم جاده در دل جنگل و رودهایی پر از آب خنک این جاده زیبا روح و روان شما را تازه می کند.

جاده هراز یا جاده ۷۷، پر رفت و آمدترین جاده شمال

دو عدد از معروف ترین جاده های شمال کشور، جاده هراز و جاده چالوس اند؛ البته ترافیک در این جاده ها همیشه حضور ثابتی دارد. جاده هراز در گذشته به نام جاده ۷۷ شناخته می شد و در مدتی ۲۳ ساله ساخته شده است، پس قدیمی بودن آن هم به خوبی مشخص است. جاده هراز در سال ۱۳۴۲ بعد از ۲۳ سال بلاخره به بهره برداری رسید و براساس اطلاعات موجود، تنها در فصل نوروز بیش از ۴ میلیون مسافر در آن تردد می کنند.

قطار قزوین رشت، بهترین میانبر شما برای دیدار طبیعت

فکر میکنید تنها با ماشین میشود به این جاده های زیبا سفر کرد؟ پس بهتر است همین حالا یک بلیط قطار قزوین رشت رزرو کنید تا مطمئن شوید اینطور نیست. همانطور که اشاره کردیم، شاید با دیدن اخبارهای شبانگاهی این خبر به گوشتان خورده باشد که خط راه آهن قزوین رشت مسیری به طول ۱۶۵ کیلیومتر به تازگی افتتاح شده و مسافران می توانند از عید امسال تجربه سفر ریلی خوبی از این مسیر را داشته باشند.

اگر شما مسافر تهران باشید و بلیط قطار رشت را خریداری کرده باشید پس از سوار شدن به قطار مورد نظر خود در راه آهن تهران و پیدا کردن صندلی خود باید منتظر راه افتادن قطار باشید.

همچنین با وجود اینکه ۵۰ درصد این مسیر را دشت های زیبا تشکیل می دهد باعث می شود مسافران برای از دست ندادن جذابیت هایی که در طول مسیر انتظارش را می کشند چشم از کنار پنجره بر ندارند.

مناظر جذاب و هیجان انگیز بین راه نشستن کنار پنحره های قطار را برای مسافران تبدیل به یک چالش می کند چرا که مسیرهایی که گرم و خشک نیستند و پوشش گیاهی جذابی دارند همیشه طرفداران زیادی برای صندلی های کنار پنجره ای دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس