کد خبر 945597
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
حمام

امروزه یکی از کارهای متداول بین مردم این است که بلافاصله پس از خروج از حمام یا استخر و سونا، و حتی گاهی در داخل استخر یا حمام، آب یا نوشیدنی های سرد و تگری می خورند.

به گزارش مشرق، امروزه یکی از کارهای متداول بین مردم این است که بلافاصله پس از خروج از حمام یا استخر و سونا، و حتی گاهی در داخل استخر یا حمام، آب یا نوشیدنی های سرد و تگری می خورند و این کار برایشان لذت بخش نیز هست.

باید دانست که از نظر مکتب پزشکی ایرانی این کار نادرست و مضر است.

بیشتر بخوانید:

طبق دیدگاه مکتب پزشکی ایرانی، نوشیدن آب سرد در حمام و بلافاصله پس از آن شایسته نیست و موجب می شود که سردی ظاهری و مزاجی آب به سرعت به اعضای اصلی بدن مخصوصاً قلب برسد و مزاج آنها را سرد کند.

حتی در کسانی که به سبب گرم و خشک بودن مزاجشان طاقت بر تشنگی ندارند توصیه شده که بعد از حمام اول کمی آب را در دهان مضمضه کنند تا سردی آن گرفته شود و به حداقل مقدار آب برای رفع تشنگی قناعت کنند.

رعایت این مساله وقتی که زمان حمام طولانی تر و دمای آن بالاتر باشد، اهمیت بیشتری دارد و بنابراین پس از سونا بیشتر باید به این نکته توجه کرد. پس:

در داخل حمام، استخر یا سونا و بلافاصله پس از آن، آب یا نوشیدنی سرد ننوشید.


منبع: جامعه دانشگاهی پزشکی ایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    2 0
    میشه بجای آب سرد آبی که جوشیده و گذاشتیم ولرم بشه خورد؟
  • ایرج IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    4 1
    قبل از خروج از حمام ، سه جرعه از آب گرم حمام بنوشید و سپس به پاها ( ساق پا به پایین ) آب سرد بریزید و از حمام خارج شوید . اینکار هم تشنگی را بر طرف می‌کند هم از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند . ( طب الرضا علیه السلام)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس