بشار اسد

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیات نظامی ایران و عراق گفت که «دمشق روابط محکمی با تهران و بغداد دارد که این روابط در دوره جنگ تقویت شده است».

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه میزبان هیات نظامی ایران و عراق در دمشق بوده است.

اسد در این دیدار که در آن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق حضور داشتند، گفت: «روابطی که سوریه را به ایران و عراق پیوند داده است، یک رابطه قوی است که در دوره جنگ {با تروریسم} تقویت شده است».

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از سفر بشار اسد به تهران که تاکنون نشنیده‌اید +عکس

به گزارش پایگاه خبری الاخباریه سوریه، وی تاکید کرد که نیروهای مسلح سوریه، ایران و عراق در دوران جنگ و مقابله با تروریسم ایثار و فداکاری از خود نشان دادند.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: «دیدار با هیات مشترک ایرانی و عراقی، بر اساس اصولی از جمله کرامت و عزت نفس است و ملت‌های ما به آن افتخار می‌کنند.»

سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه در حالی وارد دمشق شد که ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی از اهداف سفر وی به این کشور عنوان شده است.

سردار باقری در بدو ورود به دمشق، بر لزوم خروج نیروهایی که بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند، تاکید کرد و گفت: «این مسئله در اجلاس سه جانبه ایران، سوریه و عراق مورد تاکید قرار خواهد گرفت. همانگونه که ایران به دعوت رسمی دولت سوریه آمده، حضور نیروهای سایر کشورها نیز باید با هماهنگی و مجوز دولت سوریه باشد».

وی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای خارجی در منطقه ادلب و منطقه شرق فرات تصریح کرد: «باید این نیروها هر چه زودتر آن مناطق را ترک کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس