کد خبر 945228
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
سرلشکر باقری

سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان برای شرکت در اجلاسیه سه‌جانبه رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ایران، عراق و سوریه که به دمشق رفته است.

به گزارش مشرق، این سفر در حالی صورت می‌گیرد که در یک ماه اخیر، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، در سفری به تهران و دیدار با مقامات کشورمان ضمن اشاره به محوری‌بودن مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران، بر همکاری‌های متقابل طرفین تأکید کرد.

ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکارهای ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه را می‌توان از اهداف سفر سرلشکر باقری به سوریه دانست.بازدید و سرکشی پایان سال از فداکاری‌های رزمندگان مقاومت و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در این کشور نیز از دیگر برنامه‌های رییس ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

بیشتر بخوانیم:

سرلشکر باقری: نیروهای حاضر در شرق فرات و ادلب باید منطقه را ترک کنند

این سفر نشان‌دهنده این است که کشورهای محور مقاومت در تلاشند تا بدون حضور ترکیه یا روسیه، ثبات و امنیت خود را برقرار سازند و با اتحاد و انسجام بیشتر در مقابل گروه‌های تروریستی صف‌آرایی کنند؛ هدفی که سال‌ها برای رسیدن به آن و شکل‌گیری چنین نشست مشترکی تلاش‌های زیادی از سوی این کشورها شکل گرفت. علاوه بر این گفته می‌شود که لبنان -که یکی از کشورهای مقاوم در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی است- به‌زودی به این اتحاد سه‌جانبه (ایران، عراق و سوریه) افزوده خواهد شد و این رژیم صهیونیستی است که در مقابل ایستادگی و پایداری جبهه مقاومت، عقب‌نشینی خواهد کرد و توطئه‌های آن در ناامنی منطقه غرب آسیا با شکست روبه‌رو می‌شود.

آن‌گونه که پیش از این، رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در بازدید تاسیسات نظامیِ جزیره ابوموسی که اخیراً صورت گرفته بود، گفت: تأمین امنیت منطقه تنها با همراهی کشورهای منطقه شدنی است و حضور بیگانگان مخل این هدف بوده است.

افزون بر این، این سفر در حالی صورت گرفت که یک هفته از محاصره و حمله نیروهای دموکراتیک سوریه به باغوز و آخرین بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق فرات سوریه که همجوار با مرز عراق است، می‌گذرد و اخباری مبنی‌بر مهیا شدن آمریکایی‌ها برای حملات سنگین هوایی در این منطقه به گوش می‌رسد. حمله‌ای که یک منبع عراقی از آن به‌عنوان عملیات روز قیامت یاد می‌کند.

«النهرین» به نقل از منابع عراقی عنوان کرده، آمریکا آماده «عملیات روز قیامت» در سوریه می‌شود. عملیاتی که از آن به‌عنوان توطئه جدید ترامپ در شرق فرات نام برده می‌شود و آمریکا با این‌گونه برنامه‌ها درصدد بازسازی تروریست‌های داعش است. نیروی هوایی آمریکا و متحدانش آماده هستند تا به بمباران فرشی و گسترده در باغوز سوریه، مشابه آنچه در بخش قدیمی موصل انجام شد، روی آورند؛ عملیاتی که نشان می‌دهد آمریکا علاقه‌ای به بیرون رفتن از سوریه ندارد و به‌دنبال تجهیز و حمایت از دیگر گروه‌ها در این کشور جنگ‌زده است.

هانی‌زاده: احتمال اضافه شدن لبنان به نشست سه‌جانبه ایران، عراق و سوریه

آقای حسن هانی‌زاده، کارشناس امور غرب آسیا با اشاره به سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به سوریه، گفت: سفر سردار باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در رأس یک هیأت عالی‌رتبه نظامی برای شرکت در اجلاسیه سه‌جانبه رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ایران، عراق و سوریه نشان‌دهنده این است که محور مقاومت در حال شکل‌گیری در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه سوریه پس از هشت سال درگیری در آستانه خروج از بحران نفسگیر خود، است، افزود: بازگشت سوریه به ثبات و امنیت و مقابله آن با رژیم صهیونیستی باعث شده است تا مقامات سه کشور ایران، عراق و سوریه در ایجاد راه نقشه امن و نظامی با یکدیگر همکاری کنند، هر چند گفته می‌شود که لبنان هم به این جمع اضافه می‌شود.

تلاش آمریکا برای بازسازی داعش

این کارشناس امور غرب آسیا، گفت: سفر سرلشکر باقری به سوریه می‌تواند در حقیقت یک آینده بسیار پر امیدی برای منطقه و نابودی گروه‌های تروریستی رقم زند و از نظر نظامی و سیاسی پراهمیت باشد، چرا که سه کشور ایران، عراق و سوریه دستخوش عملیات‌های تروریستی شده بودند. لذا شکل‌گیری اتاق عملیات مشترک سیاسی و امنیتی در منطقه می‌تواند به نابودی کامل تروریست‌ها منجر شود.

هانی‌زاده با اشاره به آماده‌شدن آمریکا برای «عملیات روز قیامت» در سوریه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در صدد بازسازی گروهک تروریستی داعش هستند و به همین دلیل شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌برند تا آن‌ها را بازسازی کنند، اما محور مقاومت با همکاری سوریه و عراق در تقابل با تکفیری‌ها شکل گرفته است و اقدامات فرامنطقه‌ای ممکن است در آینده آرامش را برهم زند.

سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، علاوه‌بر این‌گونه توسعه روابط نظامی با دمشق، چندی پیش در سفری به روسیه با وزیر دفاع این کشور و تنی چند از مقامات نظامی آن ملاقات کرد و درباره موضوعاتی همچون همکاری مشترک نیروهای مسلح دو کشور در عملیات مقابله با تروریسم، طی چند سال گذشته در سوریه و عراق و بازگشت امنیت و ثبات به منطقه گفت‌وگو داشت؛ گفت‌وگوهایی که این روزها به نتیجه نشسته است و محور مقاومت (ایران، عراق و سوریه) با اتکای به دانش و توان خود به این قدرت رسیده‌اند تا در مقابل تروریست‌ها و به‌خصوص رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کنند.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    13 17
    پول مفت ملت ایران را میدید به اعراب .ناز هم میکنن‌.....ملت ایران هرگز راضی نیست ..
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    0 0
    آفرین برای اولین بار نشستی تشکیل می شود که متکی به خودی است نه به روسیه ونه به ترکیه ،خواهید دید اگر همین روند ادامه پیدا کند شاهد نتایج بسیار درخشان تری خواهیم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس