کد خبر 945320
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
گام دوم انقلاب

در میان توفیقات نظام در سال ۹۷، انتشار بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، در واقع سرآمد همه آن چیزی بود که اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، «حسن رشوند» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

ملت ایران در حالی سال ۱۳۹۷ را به پایان می‌رساند که مروری بر کارنامه این یک ساله نشان می‌دهد به رغم مشکلات و سختی‌های بسیار، روند کلی کشور در عرصه داخلی و بیرونی روندی مثبت و قابل توجه بوده است که با تکیه بر داشته‌ها و دستاوردها و تجربیات این یک ساله، می‌توان سال ۱۳۹۸ را سالی مهم در حل مشکلات در عرصه‌های داخلی و خارجی و البته تقویت و زمینه‌سازی برای دستاوردهای بزرگ و زیربنایی دانست.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۹۷ کدام است؟


سال ۱۳۹۷ همچون سال‌های پیشین خود با پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب آغاز شد. این سال همچون روال سال‌های گذشته مزین به نامی شد که مردم و مسئولان را مأمور به حمایت از تولید محصولی می‌کرد که در کشورمان و با نیروی کار کارگر ایرانی تولید می‌شود؛ شعاری که اگر تمام و کمال اجرا شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع کند. در واقع، آغازین روزهای سال ۱۳۹۷ که نویدبخش آغازی دوباره برای کار و تلاش بود، با شعارهای اقتصادی رقم خورد. حمایت از کالای ایرانی یکی از توصیه‌هایی است که نه تنها برای سال ۹۷، بلکه افقی روشن را برای سال‌های بعد پیش روی مردم و مسئولان قرار می‌دهد.


برخی از مهم‌ترین تحولات سال ۹۷ در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی که به نوعی گویای پیروزی‌ها و مقاومت ملت ایران است، عبارتند از: جدیت دستگاه قضا در مبارزه با مفسدان اقتصادی و اخلالگران در بازار ارز، سکه و معیشت مردم که با محاکمه و مجازات افرادی همچون سلطان سکه در دادگاه‌های علنی آغاز شد. طبیعی است که این جدیت با انتصاب رئیس جدید دستگاه قضا در روزهای پایانی سال شتاب بیشتری خواهد گرفت و موجب امیدبخشی و دلگرمی ملت خواهد شد، چرا که سوابق قضایی و مدیریتی آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا و قاطعیت ایشان در پرونده‏های بزرگ دهه ۶۰، امید مردم در روند برخورد قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادی را افزایش داده و می‏تواند در شرایط دشوار اقتصادی کشور تأثیر زیادی در کاهش سودجویی دلالان، محتکران و اجحاف‏کنندگان به حقوق مردم باشد، افتتاح ستاره خلیج فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در سه مرحله تیر ماه، آذر ماه و بهمن ماه و افزایش ظرفیت بنزین کشور تا سقف ۴۵ میلیون لیتر و در روزهای پایانی سال نیز افتتاح چهار فاز پارس جنوبی و افزایش روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز از اتفاقات امیدبخش سال ۹۷ بود.

ناکامی طرح امریکایی تابستان داغ، افتتاح خطوط انتقال آب به مناطق جنوبی کشور و پایان چالشی که می‌رفت به یک بحران جدی و امنیتی تبدیل شود، پیام رهبرمعظم انقلاب مبنی بر شکست امریکا از ملت ایران در جمع بسیجیان در ورزشگاه آزادی، گرامیداشت روز بزرگ ۱۳ آبان و پاسخ ملت ایران به دور جدید تحریم‌های امریکا، حماسه کم‌نظیر اربعین در بحبوحه گرانی ارزهای خارجی، حماسه ۴۰ سالگی انقلاب و افزایش نصاب جمعیت راهپیمایان نسبت به سال‌های گذشته، دستاوردهای ماهواره‌ای، اقتدار موشکی ایران در حالی که غرب توقف فعالیت‌های موشکی ایران را مطرح می‌کند، تقویت توان دفاعی کشور با به آب انداختن زیردریایی فاتح و دیگر تجهیزات دفاعی بومی کشور، انتخابات عراق و لبنان و پیروزی‌های سلسله‌وار منطقه‌ای ایران و جبهه مقاومت، نقش سازنده و تأثیرگذار ایران در استقرار ثبات در منطقه، شکست امریکا از نشست ورشو تا کنفرانس امنیتی مونیخ، سفر تاریخی بشار اسد به تهران و دیدار به یاد ماندنی او با رهبرمعظم انقلاب و سفر روحانی به عراق و ایجاد فصل جدیدی از روابط بین تهران- بغداد در حالی که امریکایی‌ها به‌دنبال بستن منفذهای مالی ایران در این شرایط سخت تحریم هستند.

این‌ها بخشی از رخدادها و توفیقات نظام در سال ۱۳۹۷ بود که به این لیست بلند می‌توان موارد بسیاری را اضافه کرد. در میان توفیقات نظام در سال ۹۷، انتشار بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، در واقع سرآمد همه آن چیزی بود که اتفاق افتاد. چراکه این بیانیه افق ۴۰ ساله آینده کشور را با تحقق «تمدن بزرگ اسلامی» ترسیم و روشن ساخت. بیانیه‌ای که در همان نگاه اول، دارای چنین ظرفیت بزرگی است:


۱) ترسیم کننده همه راه آمده به یک گام و رسیدن به هدف بزرگ ملت با یک گام دیگر است.


۲) بهره‏مند شدن کشور از برنامه بلندمدت ۴۰ ساله به‏عنوان سند بالادستی‏ نظام.


۳) روشن شدن چشم‏انداز ۴۰ سال آینده با تحقق تمدن بزرگ اسلامی. ‏


۴) تأکید بر لزوم جوانگرایی و میدان دادن به مدیران مؤمن، انقلابی و جوان‏ در دوره جدید.


۵) مشخص شدن راهبردهای کلان آینده کشور در موارد هفت‏گانه‏ توصیه‌های رهبری.


۶) شناسایی نقاط قوت ۴۰ سال گذشته و نحوه استفاده از آن‌ها برای ادامه راه‏ آینده.


۷) آسیب‏ شناسی ساختاری و عملکردی از گذشته و حال کشور به‏منظور حل مشکلات اساسی کشور.


۸) دستیابی به راهکارهای عملیاتی و اجرایی جهت پیشبرد اهداف انقلاب و حل مشکلات کشور.


۹) توجه به نیازهای مردم و کشور و روشن ساختن وظایف دستگاه‌ها و مسئولان‏.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    0 0
    قیمت گوشت و لبنیات رو کنترل کن ، اینها که ذکر کردی به هیچ درد آدم بیکار و گرسنه نمیخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس