کد خبر 945312
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
جلیقه زردها

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد تظاهرات جلیقه زردها در برخی مناطق شهرها ممنوع خواهد شد.

به گزارش مشرق، «ادوارد فیلیپه» نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که تظاهرات جلیقه زردها در پاریس یا در هر شهر دیگر فرانسه توسط گروه‌های خشونت طلب به درگیری کشیده شود، تعطیل خواهد شد.

همچنین در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها در پایتخت و تخریب چندین مکان در پاریس، نخست وزیر فرانسه خبر داد که به دنبال معرفی رئیس پلیس جدیدی برای پایتخت است.

در این زمینه:

ترامپ باز هم به ماکرون متلک انداخت

عکس / خسارت جلیقه زردها به فروشگاه‌های پاریس

عکس / پاریس درآتش؛ ماکرون در پیست اسکی

بر اساس این گزارش، «میشل دلپویچ» رئیس پلیس فرانسه که از آوریل ۲۰۱۷ در این سمت است در پی ویرانگری‌هایی که تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها بر جای گذاشت از سمت خود برکنار خواهد شد و «دیدیر لالمنت» از دو روز دیگر جایگزین وی می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دنبال اعلام ممنوعیت تظاهرات جلیقه زردها در اطراف کاخ الیزه است.

پلیس فرانسه شنبه‌شب گزارش داد که «۱۵۱ نفر از معترضان فرانسوی که روز دوشنبه در تظاهرات پاریس شرکت کرده بودند»، بازداشت شدند.

به دنبال گزارش‌های بی‌شمار از خشونت‌ها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیراً از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهرات‌های جلیقه‌زردها تحقیق و تفحص کند.

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس