کد خبر 945099
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
ابوذر گوهری

این اقدام بی‌سابقه که با هدف ایجاد نارضایتی گسترده در بین توده‌های مردم صورت گرفت در واقع مانوری از جنگ‌های آینده را مقابل دیدگان رقبا قرار داد.

به گزارش مشرق، دکتر ابوذر گوهری درباره حمله سایبری آمریکا به ونزوئلا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حملات سایبری آمریکا به شبکه برق ونزوئلا و ایجاد اختلال گسترده در این شبکه که بعضاً با وقوع انفجار در نیروگاه‌های تولید برق همراه بود، فارغ از تحولات مرتبط به کاراکاس، نمایش قدرت سایبری آمریکا به رقبایی نظیر روسیه، چین و ایران است. این اقدام بی‌سابقه که با هدف ایجاد نارضایتی گسترده در بین توده‌های مردم صورت گرفت در واقع مانوری از جنگ‌های آینده را مقابل دیدگان رقبا قرار داد.

بیشتر بخوانید:

روایتی از بی هویتی وزارت خارجه آمریکا

آمریکا در بودجه سال آینده میلادی بخش مربوط به سایبر را در تمامی دستگاه‌های مرتبط افزایش داده و به شکل ویژه به این حوزه می‌نگرد. درخواست بودجه نه میلیارد و شش‌صد میلیون دلاری جهت تقویت ارتش سایبری، تقویت عملیات آفندی و پدافندی و تقویت دفاع سایبری نشان از توجه ویژه به این بخش است.

امروزه جنگ سایبری جز لاینفک اقدامات قدرت‌های بزرگ در مقابله با رقباست و آمریکا هرچند قبلاً از این ابزار استفاده نموده اما تاکنون در شکل وسیع و آشکار آن را در قبال یک کشور انجام نداده بود. حمله مهم قبلی آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران با ویروس #استاکس‌نت صورت گرفت که با هدف اخلال در برنامه اتمی جمهوری اسلامی در مقیاسی فنی صورت گرفت؛ اما حملات اخیر نشان داد آمریکا در صورت نیاز حملات #سایبری را ضد کشورهای مخالف خود در مقیاس وسیع، با هدف افزایش نارضایتی و نشان دادن ناکارآمدی دولت‌های هدف به کار خواهد برد.

در این راستا نکته مهم و اساسی، ضرورت تقویت پدافند غیرعامل خصوصاً در بخش‌های مرتبط و در معرضِ حملات سایبری کشور و آمادگی کامل برای مواجهه با این اقدامات خرابکارانه احتمالی دشمن است امری که می‌بایست ضمن تدوین اسناد فرابخشی، در حوزه عملی و اجرایی نیز با جدیت تمام تعقیب و راه‌های مقابله با آن، تدبیر و تقویت گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس