کد خبر 944884
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
عاموس گلعاد

رئیس سابق اداره سیاسی امنیتی وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد، یک مسؤول آلمانی به وی اطلاع داده که نخست وزیر این رژیم با فروش زیردریایی‌های آلمانی به مصر موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، عاموس گلعاد، رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گزارش خود به پلیس این رژیم درباره پرونده ۳۰۰۰ اظهارات نظر کرد.

به نقل از سایت النشره، شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد، پلیس اسرائیل به دریافت مبالغی در ازای تصویب تصمیم خرید زیردریایی‌های آلمانی توسط اسرائیل ضمن همکاری با شرکت "تیسن‌کروپ" آلمان توسط نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مشکوک است.

بیشتر بخوانیم:

قابلیت زیردریایی فاتح برای حضور در جنگ شبکه‌محور

گلعاد تصریح کرد، مخالفتش را درباره فروش زیردریایی‌ها به مصر به آلمان ابراز داشته و گفته این مساله تهدیدی برای امنیت اسرائیل است. وی ادامه داد، نتانیاهو خود با انجام این معامله موافقت کرده است.

این مقام مسؤول گفت، از مشاور امور سیاست خارجی و امنیت صدر اعظم آلمان دلیل تصویب فروش زیردریایی‌ها به مصر را پرسیده است او هم جواب داده، با وجودی که آلمان نیازی به تصدیق این امور توسط اسرائیل ندارد اما روابط میان دو طرف را مد نظر قرار داده و درباره روند فروش خواستار موافقت این رژیم شده و نتانیاهو نیاز با این تصمیم موافقت کرده است.

نتانیاهو پیشتر هرگونه ارتباطش با پرونده زیردریایی‌ها را منکر شده و گفته بود، آلمان هیچ وقت درباره فروش زیردریایی‌ها به مصر از او درخواست موافقت نکرده است.

دفتر نتانیاهو نیز در واکنش به گزارش شبکه مذکور اسرائیل اعلام کرد، این اظهارات درباره تلاش بی‌فایده جهت زنده کردن مساله‌ای است که زمانش گذشته است.

شبکه ۱۳ اسرائیل هفته گذشته فاش کرد که نتانیاهو و پسرعمویش در شرکتی که به شرکت تیسن‌کروپ آلمان خدمات‌رسانی می‌کند، سهام دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس