سخنرانی رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم در ورزشگاه شهدای کنگان

رئیس جمهوری گفت: در هر سفری به این استان شاهد حرکتی بسیار مهم در زمینه اقتصادی در کشور بوده‌ایم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم استان بوشهر در ورزشگاه شهدای شهر کنگان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می‌کنم و در هر سفری به این استان شاهد حرکتی بسیار مهم در زمینه اقتصادی بودیم.

روحانی گفت: همین هفته انشالله در شورای عالی کار افزایش حقوق کارگران تصویب می‌شود و این افزایش در مجموع بیش از ۲۰ درصد خواهد بود. البته توان ما بیش از این نبود. تلاش ما این است برای سال آینده به کمک همدیگر شرایط مطمئن‌تری را به وجود بیاوریم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: پولی که در جیب مردم بود نصف و حتی یک سوم شد! +فیلم

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مسؤولین تلاش خود را به کار بسته‌اند افزود: من بارها در دولت هم موکدا توصیه کرده‌ام همه مسؤولین در سراسر کشور باید به گونه عمل کنند تا مردم شب عید احساس راحتی بکنند.

دکتر روحانی در خصوص تولید نیز گفت: من همانطور که قبلاً هم اعلام کرده ام تولید در این کشور با حمایت دولت و بانک‌ها باید محصولات خدماتی، کشاورزی و … در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اشتغال جوانان اعلام کرد: در سال ۹۷ وضع اشتغال ما مناسب نبوده اما تلاش‌های خوبی صورت گرفت، با این وجود بیش از ۳ میلیون نفر بیکار در کشور داریم.

روحانی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز گفت: امسال ۳۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی از طرف دولت پرداخت شده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۴ فاز از پارس جنوبی در این سفر گفت: در سفر امروز یکی از بزرگترین پروژه های مربوط به انرژی کشور را افتتاح خواهیم کرد که اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار برای آن صرف اعتبار شده است.

وی افزود: تا اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت هم یکی از پروژه های آبی، کشاورزی و برقی کشور با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد دلار به بهره برداری می رسد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علی رغم دشمنی های آمریکا، صهیونیست و برخی کشورهای مرتجع منطقه روابط ایران با همسایگانش بسیار خوب است و ما خواهان گسترش روابط با همه همسایگانمان هستیم و اگر مشکلی با برخی کشورهای همسایه وجود دارد شروع مشکل از طرف آنها بوده است.

وی افزود: روابط ایران و عراق یک نمونه موفق و مثال زدنی از روابط ایران با همسایگانش است و سالانه ۷ میلیون نفر بین دو کشور در حال رفت و آمد هستند و در سفر اخیر هم با حذف هزینه ویزا بین دو کشور ان روابط گسترش خواهد یافت.

روحانی ادامه داد: روابط عمیق ما با عراق مربوط به یک دولت نیست و من در سفر اخیر با همه مقامات عالی رتبه سیاسی عراق و با نخبگان، بزرگان طوایف، علما و مراجع عراق دیدار داشتم و همه آنها اراده شان روابط صمیمی بین دو ملت و حوزه ها و مراکز دانشگاهی دو کشور بود.

رئیس جمهوری گفت: خدا را شاکرم که آنچه در سفر قبل به مردم این استان وعده داده بودیم عملی شد. ما در سفر قبل وعده اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومانی برای پروژه های استان داده بودیم که ۶۲۴ میلیارد در طول امسال برای این استان تخصیص داده شد اما هنوز هم برخی پروژه ها ناتمام است و ۲۹ میلیارد دیگر برای تکمیل آنها در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: ما در این استان در زمینه آب، کشاورزی، برق، سد و آب شیرین کن ها هم مسئولیت سنگینی داریم و هم ظرفیت های خوبی وجود دارد.

وی افزود: امروز بعد از ظهر ده ها پروژه در این استان به بهره برداری می رسد که امیدواریم این پروژه ها گام مهمی در راستای توسعه استان باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به پروژه‌های آب شیرین کن گفت: ما باید آب شیرین کن ها و اسکله‌ها را افزایش دهیم، کنگان نیاز به توسعه اسکله دارد که من پرسیدم گفتند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اسکله نیاز داریم که نصف این مبلغ را بنادر بر عهده میگیرد و نصف دیگر را سازمان برنامه بودجه تامین میکند.

رئیس جمهور در خصوص گردشگری در بوشهر نیز گفت: بوشهر باید از نظر جاده نیز توسعه پیدا کند چرا که عامل توسعه گردشگری است. بوم گردی‌هایی که در استان شما ایجاد شده است نیز باید توسعه پیدا کند.

وی افزود: توسعه جاده و گردشگری بیکاری را کم میکند و استان شما را توسعه می‌دهد.

روحانی در خصوص کشاورزی نیز افزود: ما باید سامانه‌های آبیاری و کشت گلخانه‌ای را نیز توسعه دهیم که در این سفر ده‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای در برنامه قرار دارد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود خطاب به مردم گفت: بوشهر مرکز انرژی کشور هست، بیشترین گاز کشور از این استان است. شما بوشهری‌ها در برابر این بهره‌برداری از منابع باید بهره‌مند باشید، استان شما باید بهره‌مند باشد.

وی افزود: من به وزارت نفت توصیه می‌کنم در تمام امکانات و استخدام‌های خود تلاش کند از نیروهای بومی بهره ببرد چرا که مردم کنگان و عسلویه و … بیشتر در رنج محیط زیستی قرار دارند.

روحانی گفت: ما باید مسئله محیط زیست را حل کنیم، من به وزیر نفت، وزیر کشور، وزیر مسکن، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت دستور می‌دهم طرح خود را برای محیط زیست ظرف ۳ ماه آینده به دولت بیاورند.

روحانی در خاتمه اعتبار اختصاص داده شده برای این سفر را جهت ۵۱ طرح هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان اعلام کرد که از این مبلغ ۱,۲۸۳ میلیارد از خزانه تامین می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    46 0
    خوب اگر اعتراف داری که ناتوانی . چرا باز ادامه می دهید؟ چرا این مدیریت ناتوان را بر کنار نمی کنید؟ چرا باز همان روش را ادامه می دهید؟ چرا
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      2 16
      ساقیتو عوض کن دادا
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      12 0
      مردم موندن با کارتون اول بود 500 تومان افزایش بعد شد 5 درصد الان شده 20 درصد بعدش سر آخر میشه منفی 100 درصد با گرونی های پی در پی !!!!!
    • حقجو IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      6 1
      شما باید این افراد را در زمان خودش با انتخاب درستتون سر کار نمی آوردید حالا اگر واقعا مردم خیر و صلاح این کشور را می خوان الی الابد دیگع نباید به نیرو های این گروه ... رای بدهند
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      1 0
      حس جون ممنون
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      7 1
      یه علی برکت الله بگو و حقوق کارگر رو ۴۵ درصد کن .بخدا فقط ما کارگرها هستیم که دزدی نمیکنیم بلکه ازمون دزدی هم میکنن .
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      0 0
      کم مضخرف بگید، مهم آدم ها و افراد نیستند. این برنامه ها و تصمیمات است که مشکلات را برطرف می کند.
  • ذلیخا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    24 0
    کاری که نکردی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    34 0
    روحانی دوباره حرف زد وای خدا به خیر بگذرونه از سر ملت کی میره این
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    30 0
    تورم جند درصده ؟
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    20 0
    روحانی مثل پادشاهان فقط بلد است باید باید کند و دستور دهد اصلا باورش نشده که رییس جمهور است.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    14 0
    حقوقدان در سایه پیکار و مجاهدت سرهنگ ها آبرویش را حفظ میکند ولی افتخار میکند که سرهنگ نیست!!!!!
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    12 0
    بیش از 20 درصد؟ مگه نگفتن حداقل 40 درصد؟ اگه کارفرما نمیتونه، هر ماه یارانه و سبد غذایی را افزایش بدین. این کار را که میتونید انجام بدین، .
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    11 2
    سه یا سی میلیون بیکار؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    14 0
    هر وقت حسن روحانی سخنرانی میکنه دل من میلرزه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    9 1
    فقط ۳میلیون بیکارن؟
  • وحید احمدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    8 1
    آقای روحانی قابل توجه حضرت عالی اینکه حقوق کارگران به دولت شما ارتباطی نداره.خواهشا بگذارید امسال کارگران به حق واقعی خودشان برسند واختلاف1080000 تومانی جبران گردد
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    5 1
    حسن اقا بیا و مرد باش و حقوق : بازنشستگان تامین اجتماعی رو 50درصد اضافه بکن . علی برکت الله .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    4 0
    پس کی میخاین دربتره حقوق برده ها تصمیم بگیرین. سال تموم شد
    • مرتضی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      0 0
      بابا جان مادرتون آقایان مسئول این چه قانونه ما خوشحال میشیم که حقوق کارگران زحمت کش اضافه بشه اما آخه فکر ما هم بکنید که با این افزایش از کار اخراج میکنن مارو بعد عید ما کجابریم بخدا 10 تومان چک دارم ماهی هم 550 قصد ای خدا به داد من برس
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    8 0
    شماها چقدرساده هستیدهدوقت حسن روحانی حرف زدیعنی قراراست وضع بدترشود. به خداپناه می بریم ازدست تزویر
  • DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    6 0
    بیش از 3 میلیون نفر بیکار در کشور داریم// آمار کاملا اشتباه است کل ملت را روحانی گذاشته سر کار یکنفر بیکار هم نداریم.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 0
    خاک تو سر این ملت
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    2 0
    آقای روحانی من دستت میگیرم جاهایی ک 20 درصد افزایش حقوق ک نمیدن هیچ همین بیمه و سنوات هم پرداخت نمیکنند! و حقوق ثابت مرد 800 و حقوق کلی زن در این مجموعه تولیدی 650 ، بازرسین اداره کار هم میدونن و هیچ کاری نمیکنند
  • تابنده عظیمی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    1 0
    ماهی سیصدو چهل هزار تومان می گیرم با این پول میشه زندگی کرد خودم تنها هستم کسیو ندارم
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    2 0
    اسکار دروغگویی و پررویی رو باید بدن به این.
  • جواد IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    0 0
    فقط تعدا فارغ التحصیلان دانشگاهها استخراج بشه بالای 10 میلیونه بقیه دیگه هیچ . مثل بقیه آمارها این هم غلطه . تاریخ قضاوت خواهد کرد . ظلمی که این دولت در حق مردمش کرد هلاکوخان هم نکرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس