کد خبر 944768
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
بمب افکن آمریکایی

وزارت دفاع روسیه خبر داد که یک بمب‌افکن راهبردی B-۵۲H آمریکا پس از شناسایی شدن توسط دفاع هوایی روسیه در نزدیکی مرزهای آبی این کشور، از مسیر خود بازگشت.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز شنبه خبر داد که یک بمب افکن B-۵۲H نیروی هوایی آمریکا در روز ۱۵ مارس (جمعه ۲۴ اسفند) بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک و به موازات آب‌های منطقه‌ای روسیه پرواز کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این هواپیما در فاصله ۱۵۰ کیلومتری با مرزهای آبی روسیه پرواز می‌کرد و زمانی که دفاع هوایی روسیه در حالت جنگی شروع به ردیابی این هواپیما کرد، بلافاصله از مسیر خود بازگشت.

بیشتر بخوانید:

تسلط پهپاد سپاه بر هواپیمای آمریکایی+فیلم

پیشتر، منبع ردیابی آنلاین هواپیما، گزارش داده بود که بمب افکن B-۵۲H نیروی هوایی آمریکا که قابلیت حمل بمب هسته‌ای را دارد و با شماره ۶۱-۰۰۰۹ ثبت شده، بر فراز دریای بالتیک به پرواز در آمده و به شبیه‌سازی بمباران پایگاه ناوگان بالتیک روسیه پرداخته است.

سال ۲۰۱۷ و آخرین باری که بمب افکن B-۵۲H در نزدیکی مرزهای روسیه بر فراز دریای بالتیک به عملیات پرداخته، نیروی دفاع هوایی روسیه یک جنگنده سوخ و-۲۷ را به پرواز در آورد و از پیشروی این بمب‌افکن جلوگیری کرده و آن را تا بیرون رفتن از منطقه، مشایعت کرد.

آمریکا و متحدان ناتویی آن، از سال ۲۰۱۴ و پس از بحران اوکراین، حضور مداوم خود در نزدیکی مرزهای روسیه را افزایش داده و رزمایش‌های خود در منطقه را افزایش داده و تعداد نیروهای خود در کشورهای بالتیک از جمله لهستان و رومانی را افزایش داده‌اند.

ارتش روسیه همواره پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا و پهپادهای شناسایی در نزدیکی مرزهای خود در بالتیک و دریای سیاه و نزدیک مرزهای روسیه در دریای مدیترانه را زیر نظر دارد.

بر اساس آمارها، شبکه دفاع هوایی روسیه در سال ۲۰۱۸ پرواز بیش از هزار هواپیمای جاسوسی خارجی و پهپادهای خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه را شناسایی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    2 0
    ناتو تا لب مرز روسیه پیش امده.اما برگ برنده امریکا دور بودن تهدیدات از مرزهایش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس