غلامرضا مصباحی مقدم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که تحت فشار قرار دادن اعضای مجمع برای مخالفت یا موافقت با دو کنوانسیون صحیح نیست،‌ گفت: نباید افکار عمومی را بازیچه سیاست‌بازان قرار داد و موج ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث‌های پیش‌آمده پیرامون مصاحبه اخیرش با یکی از خبرگزاری‌ها اظهار داشت: در مصاحبه با ایلنا که به درستی منعکس شده، گفته بودم که کنوانسیون‌های پالرمو و CFT از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که کارشناسان هم برای دستیابی به عمق و حقیقت آن گاهی اوقات دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: خود من اولین بار که این کنوانسیون‌ها را چند بار به دقت مرور کردم، دیدم که به راحتی نمی‌توانم به عمق موضوع پی ببرم؛ از این جهت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت یا هیأت عالی نظارت گفتم که باید از حقوق‌دانان دارای تخصص حقوق بین‌الملل استفاده کنیم و آن‌ها این دو کنوانسیون را برای ما باز کنند تا بتوانیم به نتیجه برسیم و سپس اظهارنظر کنیم.

بیشتر بخوانید:

چاره دور زدن تحریم‌ها نپیوستن به FATF است

موضوع آخرین جلسه مجمع تشخیص در سال ۹۷

پیوستن ایران به پالرمو و CFT خطای استراتژیک محسوب می‌شود

مصباحی مقدم ضمن تأکید بر این‌که تحلیل چنین کنوانسیون‌هایی را نباید به کوچه و بازار می‌بردند، تصریح کرد: نباید کاری می‌کردند که از ما با پیامک‌های متعدد بخواهند که شما رای بدهید و عده‌ای بخواهند که رای ندهید و حتی در روزنامه‌ها هر کسی اظهارنظری کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این گونه اظهارنظرها در مورد این کنوانسیون‌ها بجا نیست؛ بحث من این نیست که خدای ناکرده مردم مجاز نباشند نسبت به مصوبات مجلس یا مجمع تشخیص مصلحت نظر دهند. این حق را به مردم خصوصاً در شرایطی که به خاطر برخی عملکردها و تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل شده‌اند می‌دهم؛ ولی مراد من در خصوص این دو کنوانسیون بود و گفتم اینها مواردی است که باید کارشناسانی که از عمق کار باخبرند، در موردش نظر دهند، نه این‌که مسئله را در روزنامه‌ها بیاورند و در افکار عمومی، مردم را شرطی کنند.

وی افزود: وقتی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرگان این کشور در عرصه مسائل سیاسی و به خصوص سیاست بین‌الملل هستند، به راحتی نمی‌توانند در موردش تصمیم بگیرند و اظهارنظر کنند، چه‌طور بعضی‌ها به خود اجازه می‌دهند که به مجمع تشخیص مصلحت نظام دیکته کنند که فلان رای را بدهید یا ندهید.

مصباحی مقدم با تأکید بر این‌که نباید افکار عمومی را بازیچه سیاست‌بازان قرار داد و در مخالفت یا موافقت نسبت به این دو کنوانسیون در افکار عمومی موج ایجاد کرد، گفت: تحت فشار قرار دادن اعضای مجمع تشخیص برای مخالفت یا موافقت صحیح نیست و مراد من از آن مصاحبه این بود، ولی سایت‌های جماران و انتخاب برداشت نادرستی از آن ارائه داد.

وی با تأکید بر این‌که من اهل پنهان کردن حقیقت آنچه را که معتقدم نیستم ولی حقیقت آنچه که معتقدم آن نیست که مردم حق اظهارنظر نسبت به مسائل کشور نداشته باشند، خاطرنشان کرد: ولی من پیچیدگی‌های تحلیل این دو کنوانسیون را مورد اشاره قرار دادم و گفتم نباید با مسئله ای به این شکل افکار عمومی را بازی داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس